nettanbergh.blogg.se

Sover dåligt

Kategori: Min vardag 2019

Igår var ingen bra dag !
Måndag och så fort jag kom till jobbet och hade läst några mail och insåg att den dagen skulle inte bli kul. Kul och kul. Men att ta hand om saker som inte fungerade. Och så fick det blir. Fix och trix som vanligt för att lösa så mycket man kunde.
 
På lunchen åkte jag hem då jag inte visste när Nathsi skulle komma hem som hade gått ut på söndagen och träffat någon och visste inte var hon sov. Hon brukar släppa ut hundarna, men nu visste jag inte när hon skulle komma hem så jag åkte hem ioch fortsatte att jobba.
 
Nathis kom hem senare, duschade och försvann igen.
Jag hade inte lust att göra någonting utan lyssnade på min ljudbok, tittade på tv och bara va. Ganska skönt i och för sig.
 
Då vi inte hade lust med något så åkte Christer och köpte en pizza till oss till middagen. Ibland måste man vara lat. Och eftersom jag inte äter så mycket så kan vi dela på en. 
 
Efter lite zappande på tv så släckte vi lampan och somnade. 
Men vaknade när Nathis kom hem som vanligt på natten, och sen så är det alltid lika svårt att sova tungt tills mobilen sätter igång larmet 04.45.
 
Bara att gå upp, göra sig iordning, ta hand om hundarna och ta sig en kaffe innan det är dax att åka till kontoret där jag nu sitter. Klockan är 7 och arbetstelefonen sätts automatiskt på.
 
När hundarna har fått vara ute på morgonen och käkat lite så har dom sin morgon-mys-stund som vanligt och det ser lika mysigt ut när man går till jobbet.
 
 
Planen idag är jobb och sen hämta mamma som behöver handla då hon ska ha gamla arbetskamrater på lunch på torsdag och vill ha allt hemma inför det så hon kan förbereda imorgon.
 
Ha en bra dag.
 
 
Kommentera inlägget här: