nettanbergh.blogg.se

Fredag och helg

Kategori: Min vardag 2019

Fredag och helg ! Härlligt !
Veckan gick snabbt som många andra. Och vi har haft sällskap denna vecka i 2 nätter av äldsta barnbarnet Leon då han har haft sportlov denna vecka.
 
 
Det är tur att man kan jobba hemifrån så man kan ta tillvara på den tiden tillsammans med barnbarnen, även om han har fått roa sig lite själv på dagarna när jag har jobbat. Men han har mest myst och bara tagit det lugnt och myst med hundarna som kanske syns 😄
 
På kvällen i onsdags var jag hemma hos Cicci på "home-party" och kollade på Zelectec by Houze. Köpte en vas med "kula" och ljusstakar - precis som man inte har nog av dom. Ha ha !
 
Sen har torsdagen och fredagen tickat på av bara den.
 
Och i morse vaknade man till -10 grader och det var inte skönt att gå ut.
Men det ska ju bli varmare i helgen så då hoppas jag på att isen i trädgården tinar upp lite. Även om jag vet att det kommer att bli blött och äckligt.
 
Igår var jag förbi Lidl och köpte 2 glasvaser med tulpaner. Nu måste man ju få in våren lite.
Passade på att köpa 2 till mamma också innan det tog slut.
 
 
 
Och paket har jag också fått. Ännu en form att gjuta i ! Ha ha !
Nu vill jag verkligen sätta igång med det. Vet att vi har 2 st "bords-bockar" i förrådet och en skiva i garaget och dom kanske man ska ta in och sätta i matrummet som vi inte använder så ofta och gjuta lite i. Jag måste ju sätta igång och prova i alla fall. Har ju massor av ideér som jag vill prova, men vet ju fortfarande inte om det är nått för mig eller om jag klarar av det.
 
 

KOMMENTARER:

  • Carolina säger:
    2019-02-22 | 17:57:44

    Vad mysigt det ser ut med hundgos m.m 🙂

  • Anonym säger:
    2019-02-22 | 18:23:16

    Vad kallt ni har de 😯 vi ligger runt 8 plus om dagen

  • Therese Carlsson säger:
    2019-02-22 | 20:12:55
    Bloggadress: http://www.nouw.se/2barnsmammaochfru

    Vi har inte lika kallt men vi har kallt =) mysigt att barnbarnet kommit och sover hos dig =).

  • Yasmine mamma till dennis och angelina säger:
    2019-02-22 | 21:01:03
    Bloggadress: http://www.nouw.com/yasminegill

    Vad mysigt med barnbarnet hos sig. Ha en super fin helg

  • Emma säger:
    2019-02-22 | 21:40:09
    Bloggadress: http://nouw.com/jagochminahj%C3%A4rtan

    Va kul att barnbarn sover över.hoppas helgen din blir amazing

  • Sverige influencer säger:
    2019-02-22 | 21:41:30
    Bloggadress: http://nouw.com/sverige_influencer

    Va kallt ni har de !!!! Va kul att barnbarnet är hos dig !!!

  • Emmelie säger:
    2019-02-22 | 23:19:15

    Åh, här gick vi från plusgrader till -20 i veckan... Men härligt med tulpaner då det blir så vårigt!

  • Sarah säger:
    2019-02-23 | 12:07:54
    Bloggadress: http://CheerSarah.devote.se

    Så fina vaserna var :)

Kommentera inlägget här: