nettanbergh.blogg.se

Gimo

Kategori: Min vardag 2018

Igår lördag och jag var uppe tidigt. Gjorde mig iordning och plockade ner det sista i kylväska. Jag skulle möta upp Maria i Sollentuna kl 8 för en vidare tripp till Gimo och hundutställning. Jag hade fixat en morgonmacka till oss och efter att ha svängt in på mc donalds på vägen så blev det lite frukost.

Vi mötte upp carina som redan var på plats och så satte vi igång och få upp tält, burar ..... och allt runt omkring. Ju mer klockan blev ju varmare blev det.

Maria hade med sig 6 hundar och Carina 1 så det blev det vanliga..... in i ringen, ut i ringen, in med nästa.....😊
Jag hjälpte Maria med en championtik som dessutom  vann klassen och placerade sig som 2:a bästa tik och det var kul då jag inte varit med och ställt på länge.

Marias ryss "Esco" som är junior smällde till och blev BIR.
Vi gick in med en uppfödargrupp och skulle även in med den i finalen.

Lunch och fika blev det i solen som jag hade med mig innan finalen började kl 15.

Esco blev BIS2 i gruppen och med uppfödargruppen likaså  !👍

Tur att det är hundarna som folk tittar på då jag hade solen i ögonen och kisar. 😄




Var hemma vid drygt 6 och gjorde inget speciellt på hela kvällen. Ganska skönt.


Kommentera inlägget här: