nettanbergh.blogg.se

Veterinär

Kategori: Min vardag 2018

Tisdag redan. 
Kolsvart på morgonen och kolsvart när man går och lägger sig. 

Igår när jag kom till jobbet fick jag ny dator. Självklart några saker som fortfarande inte fungerar men det får jag ta idag.

På em var jag iväg med Ann på ett möte inne i stan och när vi var klara så hade nathis hört av sig och sagt att Unders öga var jättefult och rann. 

Det var bara hem, ringa veterinär och jag åkte iväg till spånga djursjukhus. Där konstaterade dom att han hade en skada på ögat och som blivit infekterat och nån bakterie hade satt igång. Han måste ha mer hjälp. 


Här sitter Under och väntar på att få tratt och smärtlindring.


Knorren nere och vill inte "prata med mig 💖

Sen blev det en tur till albano där han fick en ny bedömning och när veterinären kom in däckade han. Jag blev självklart orolig och veterinären så att han hade fått sån stark morfin och blev trött. Tänkt om det hade hänt på vägen dit ?! Usch ! 

Dom tog prov på bakterien i ögat och blev inskriven. Han skulle få droppar hela natten och idag ska dom titta på ögat och ringa mig 

Jag kom hem drygt 20 och var helt slut.
Christer och jag gick och la oss tidigt och jag försökte titta på tv i sängen men stängde av och vaknade vid halv 4.

Morgonrutinerna klara och det är tomt utan Under. Ska snart iväg till jobbet och hoppas it killen kommer tidigt så jag kommer åt allt jag behöver. Ska sitta i möte nästan hela dan och ha min telefon bredvid mig så jag inte missar veterinären.

Kommentera inlägget här: