nettanbergh.blogg.se

söndag och ny telefon

Kategori: Min vardag 2018

Har det hänt nått kul idag ? 
Nä, en lugn och skön dag. 
Igår var det däremot lite mera fart då jag hämtade mamma vid drygt 10 och vi åkte ut på vår lilla lördags tripp. 

Igår hamnade vi först på bauhaus där jag skulle köpa flytspackel. Påsen vägde 20 kg så jag var tvungen att gå och hämta en vagn. Mamma skulle ta tag i påsen och jag såg hur tungt det var och skulle precis hjälpa henne då en man kom springande och hjälpte oss. Ha ha. Han såg nog samma sak som mamma och jag - hade vi tappat påsen i golvet hade det blivit vääääääldigt dammigt. Ha ha.

Sen blev det handling av hundmat innan vi åkte till granngården. Kutterspånet vi köpte förut räcker inte till mammas alla dalia lökar s vi åkte tillbaka gör att köpa torv som låg i en bal. Både mamma och jag trodde den var lätt men det var den absolut inte. 

Hur hade dom tänkt att man ska få ut dom här tunga sakerna till bilen ? Inga vagnar och ingen hjälp. Jag hämtade en korg på hjul och välte balen på den. Sen var jag tvungen att dra korgen över mattor i utgången för att lyfta balen var helt omöjligt. Mamma och jag fick hjälpas åt att få in den i bagageluckan och när vi väl fick det så gick min spackelpåse sönder . Ha ha

Mamma fick med sig ett fodral från mediamarket och jag en ny mobil. 

Hemma igen så plockades det och sen blev det god middag och tv.

Så idag : vi har grävt ner några växter som vi fått från Christers föräldrar då dom ska flytta till sommaren till en annan lägenhet. 

Den nya mobilen har gåtts igenom och av nån anledning så har mina kontakter försvunnit. Men får lägga upp dom efter hand när samtal och sms kommer. Haha

Middagen är avklarad och jag ligger och latar mig i soffan med dom små. 
(null)


Kommentera inlägget här: