nettanbergh.blogg.se

Helg

Kategori: Min vardag 2018

Godmorgon, eller god förmiddag säger man väl nu när klockan är halv 11.
Vaknade till imorse när Nathis kom hem vid halv sex då hon missat t-banan. 

Det regnade utanför fönstret och det är man inte vän vid att höra. Första regnet på flera månader förutom den störtskur som kom igår kväll då det fullkomligt sköljde ner vatten utanför på gatan.

Christer hade bestämt sig för att göra amerikanska pannkakor på morgonen så medans jag satt på altan stekte han. Men jag äter ju bara 1 och han fler. Ha ha 

Igår på lunchen som jag hade hemma blev det en väldigt enkel lunch. Det var alldeles för varmt för att fixa mat så det blev en mini tip rop.
När jag stängde av telefon kl 3 satte jag på mig och åkte iväg och hämtade mamma och vi åkte en sväng till barkarby och handlade lite. Jag hjälpte mamma in med sina påsar och precis när jag parkerade utanför vårt hus så började det regna. Det vräkte ner så mycket att jag var tvungen att springa in och låta matpåsen va kvar i bilen som jag fick hämta in senare.

När det slutat regna så gick jag ut och plockade lite röda vinbär. Jag följer jessica Frej på Instagram och hon hade satt in en bild på en drink med röda vinbär. Jag frågade henne om hur mycket hon hade haft i av varje av vinbär, is, lemonad och gin och jag fick svar och var självklart tvungen att testa. Jag gjorde halva satsen som blev ett glas till mig, Christer och Nathis och vi alla tre tyckte det var riktigt gott. Denna ska göras mer av så det blir till att köpa mer lemonad.


Sen blev det middag som igår blev kyckling stekt i sweet chilisås och ris med currysås. Jag brukar vara lat och köpa pulversås som jag har till grund och sen fixar jag till den med lite mer krydda och grädde om det behövs. Igår festade jag till min tallrik med lite banan och hackade nötter också. 
Har vattnat blommorna inomhus och ska göra detsamma med alla blommor på altan. Ta det lite lungt innan man gör sig iordning då mamma, jag och Christer ska åka till Enars bror i Täby dit vi blivit inbjudna. Bröderna bengt och Kåre kommer också. Kåre har jag nog inte träffat på 35 år. Ha ha.

Ha en bäst dag så återkommer jag senare ikväll.



Kommentera inlägget här: