nettanbergh.blogg.se

Fram och tillbaka

Kategori: Min vardag 2018

Det var en lång vecka att börja jobba på. Haha. Fredag och nu helg. Ganska skönt.
Även om dagen blev jättekonstig.

Tänkte inte på att det är många som har semester så jag åkte tidigt som vanligt. Men det var ganska skönt.
Inte många på kontoret och dom som jobbade droppade in mellan  8-9 medans jag var där före 7.

Eftersom Christer fortfarande har semester så jag att jag kunde jobba till 12 då jag hade lunch och sen åka hem och fortsätta. Då hann jag skriva ut det jag behövde och han hade tillgång till bilen.

Åkte hem kl 12 som planerat och gjorde iordning en macka och fixade mig en latte och startade upp datorn. 😡 : ingen åtkomst till jobbets server och kunde därför inte komma åt dom program jag behövde. Ringde Ann s på jobbet och frågade henne om det funkade för henne och det gjorde det självklart. 😡

Fick ett mobilnr till vår it kille och vi försökte lösa det via telefon. Men det blev inte bättre så det var bara att sätta sig i bilen och åka tillbaka till kontoret. 

Lite fix och trix, jobbade undan det jag fick samtal om på väg till kontoret och åkte hem igen. Kom hem 15 när jag egentligen slutar men hade några ordrar som jag behövde lägga.

Kom in på allt utom vissa program och via lynk och att it tog över min dator fick jag koppla upp mig via telefon istället för att det skulle funka. It bad mig starta om vår router hemma för att se om det funkade bättre och det har jag precis gjort men inte kollat om det funkar bättre.

Ett glas vin i solen  och sen fixa middag som blir väldigt enkelt idag : pasta och falukorv. Ibland är enkelt gott. 😃

Kommentera inlägget här: