nettanbergh.blogg.se

Fredag och halvdag

Kategori: Min vardag 2018

Då det var halvdag och jag hade 2 butiker planerade att plocka på Lidingö  så gick jag upp tidigt.
Smög omkring i huset som en liten husmus för att inte väcka resten av familjen.
Ja, Under och Robbi vaknar ju alltid när jag går förbi dom så dom släppte jag ut och gav dom frukost.
 
Klockan 7.10 var jag på Kvantum Lidingö och plockade upp godiset som levererats.
Åkte vidare till ytterligare en butik i Näset innan jag åkte till Barkarby och gjorde några ärenden - mat på Maxi, fleece-kläder till barnbarnen och mat till Robbi.
 
Hem och gjorde klart dom sista uppsättningarna, mailade och gjorde några telefonsamtal.
 
Christer satt också också och gjorde lite jobb inför nästa vecka ett tag. Han har ju varit ledig denna vecka och det har varit jättebra pga Lillan då hon måste aklitimerats hemma innan den vanliga vardags-rutinen kommer igång.
 
När jag jobbat som en liten galning har jag använt min arbetsdator till allt och min privata laptop har legat och dammat till sig. Men nu när det är nytt år och jag ska "börja mitt nya liv" och inte jobba häcken av mig och göra sånt som jag gjorde förrut här hemma har jag rensat min privata dator, börjat kolla vad jag verkligen vill ha på datorn, rensat kort på "molnet" och bara varit samtidigt som jag tagit ett glas vin.
 
Det känns riktigt bra ! Och det tänker jag fortsätta med - har jag lovat mig själv !
Jag vill inte hamna i samma situation som jag var i för ett tag sedan.
 
Har suttit och planerat mina veckor fram och nästa vecka ska jag ersätta en kille och plocka hans butiker, sen blir det konferens i Malmö tisdag - torsdag, lite plock i butik och sen ska jag åka med Maria till Moldavien i några dagar på hundutställning. Det blir en upplevelse !
 
 
 Köpte lite tulpaner på Ica Maxi när jag var och handlade till mig själv ! Tyckte jag var värd det !  :)
 
Kvällen kommer fortsätta med att ta hand om mig själv, familjen och hundarna. Middagen kommer att bestå av hamburgare och pommes och vad som händer imorgon får vi se.
 
Ha en underbar kväll !
 
Kommentera inlägget här: