nettanbergh.blogg.se

Fredag och helg

Kategori: Min vardag 2016

Va uppe tidigt imorse av nån anledning.
Men det var ganska skönt då jag kunde i lugn och ro sitta och ta en kaffe, busa med killarna ett tag innan jag gick och bara va.
 
Idag skulle Nathis också upp tidigt då hon började 10, så när jag kom till jobbet kl 7 så hade vi sms-kontakt så hon inte somnade om.
 
Dagen snurrade på som vanligt med telefon, mail, ordrar och annat jobb och på lunchen käkade jag mat från gårdagens middag som var så god och som jag satte in recept på. Tycker absolut ni ska testa att göra det om ni inte redan har nått liknande då det var gott.
 
På em hade vi möte på vår avdelning och vår Sverige chef hade varit och besökt en affär på söder som säljer godis / kola. Antagligen "fint" och dyrt godis då hon tog fram 2 st små askar och berättade att den här kolan kostade 1000,- / kg.
 
 
 
Visst, kolan var god, men 1000,-/ kg ? Nä !
Tror jag fick en kola med smak av bourbon vanilj och havssalt och den var jättegod, men kan säkert köpas lika god någonannastans billigare. Men det är vad jag tycker.
 
Sen hade vi avtackning av en kille som jobbat på IT som slutade idag. Jag tog en latte och en liten bit av en äppelkaka, och när jag 30 minuter senare satt i bilen på väg hem kändes det som om jag hade ätit värsta brakmiddagen. Jag skulle ha struntat i latten. Ha ha !
 
När jag kom hem fick jag reda på att Nathis skulle in på ett litet extrapass på 3 timmar på sitt jobb. Så hon passade på att käka lite och Christer skjutsade henne sen till Brommaplan kl 17.
 
Efter att dom åkt har jag tänt ljus i hela vardagsrummet för lite fredagsmys och sen tagit det lugnt. Det är ju i alla fall fredag och man har jobbat hela dan.
 
Vet att jag lovat att sätta in kort på mina fransar och jag hade tänkt att be Nathis ta kort på dom när jag kom hem, men nu skulle hon åka och jobba så jag fick försöka ta kort på dom själva. Så här kommer lite kort från olika vinklar. Inte dom snyggaste korten, men ni ska veta hur många kort jag var tvungen att ta för att få till det överhuvudtaget. Ha ha !
 
 
 
 
 
 
Ha nu en underbar kväll. För det tänker jag ha !
 
 
Kommentera inlägget här: