nettanbergh.blogg.se

Första julmusten !

Kategori: Min vardag 2015

Hade en massa konstiga drömmar i natt - det är det enda jag kommer ihåg - kommer inte ihåg vad dom handlade om eller om det var positivt eller negativt. Bara att jag satte mig upp innan mobilen skulle väcka mig kl 5 och undrade vad jag drömde. Ha ha !
 
Försökte smyga upp på toaletten så inte hundarna skulle höra mig, men Valle är väldigt lättväckt på äldre dar och hörde självklart mig, så det var bara att gå på toaletten och sen gå ner och släppa ut dom innan jag började göra mig iordning. Knäpphund !
 
Hade med mig en stor påse med halsdukar och mössor till jobbet som jag överlämnade till Ulla som ska stå i Björns Trädgård på lördag och dela ut lite saker till våra hemlösa. Hoppas att dom kommer till användning, annars är det ju bara att kasta.
 
Dagen tickade på och telefon, mail och ordrar m.m. fixades.
Lunchen intog jag med Ann och idag blev jag lite trött på fiskbullar och potatismos. Men dom tre fiskbullarna gick i och jag blev jättemätt. Ha ha !
 
Klockan 4 plockade Kristina och jag ihop och jag åkte till Matvärlden som har öppnat i Veddesta. Var nyfiken på hur butiken såg ut och den var ju gigantisk. Gick runt och strosade lite, men här kan jag verkligen tänka mig att storhandla då det fanns allt och det var jäkligt fräscht överallt.
 
Köpte den första julmusten fast vi brukar vänta med det till 1:a advent, men flaskan bara skrek att den ville följa med mig hem. Ha ha ! Fick med mig en pepparkaksburk också, så nu har traditionerna som varit i flera år gått itu. Ha ha ! Både julmust och pepparkaka tidigt.
 
 
Har fått energi på kvällskvisten - måste va julmusten - och ska knalla in i köket och tvätta av golvet för 100 gången då det blir väldigt skitigt nu när hundarna varit ute. Och idag fick jag reda på datumet när våra köksluckor kommer så nu fick gubben lite blåslampa i rumpan och måste fixa klart innan dess. Men det är ju lite jobbigt att måla på kvällen då man inte ser så mycket så dom kommande helgerna får han göra nytta. Om 3 veckor ska alla skåp vara toma, färdigmålat överallt och lister uppsatta. Bra att han har lite att göra. Ha ha !
 
Haft ett litet samtal med Maria och planerat lite inför helgens utställning i Växjö.
Vi blir ett litet tjejgäng i bilen på fredag em och då blir det mycket skratt och prat kan jag lova. Ha ha !
Vi har alltid roligt och trevligt på våra resor och vi hoppas på många fina resultat igen ! :)
 
 
 

KOMMENTARER:

  • johanna säger:
    2015-10-27 | 19:21:32
    Bloggadress: http://johannaa.vimedbarn.se

    Ohh vad gott med julmust. Nu blev jag ju jättesugen :D
    Vad är det för ny butik? Den har jag missat. Var ligger den? På nya området eller i willys gamla lokaler kanske?

    Svar: Matvärlden ligger i samma hus där Beijer ligger. Bredvid Biltema i Veddesta.En jättebra butik i mitt tycke ! Värt ett besök om du bor på den här sidan stan.
    Jeanette "Nettan"

Kommentera inlägget här: