nettanbergh.blogg.se

Söndag

Kategori: Min vardag 2019

Klarblå himmel, sol och +13 grader !
 
Jag och mamma har varit en tur igen så här på helgen. Ha ha !
Igår blev det ju bara en tur till Åkermyntan, men idag kom vi på lite andra saker som skulle behövas.
 
Jag var och köpte lite mer saker till grillen som christer satte ihop igår  och mamma behövde lite i affären. Jag hade ingenting på min lista som skulle inhandlas, men jag kom ut med 2 påsar ändå. Ha ha ! Men det var inte bara onödiga saker som inhandlades, för mjölken började ta slut och sen behövde jag köpa hårt bröd som tagit slut på jobbet och som jag brukar äta till frukost på kontoret.
Fast imorgon behöver jag inte ta med någon frukost då vi har frukostmöte.
 
När jag skjutsade hem mamma så fick jag två häng-krukor av mamma som hon inte ska använda. Så när jag kom hem så planterade jag mina förhoppninsvis häng-pelagoner. Sen ska jag fylla ut med hänglobelia och murgröna också !
 
Igår till middag gjorde jag en jättegod paj - rostad potatis och salladslök.
Jag ska sätta in receptet på den senare !
 
 
Så här ser mina pelagoner ut just nu 
 
Och här är grillen som kommmit på plats med tillbehör
 
 
Min 30-dagars utmaning finns i mitt förra inlägg om det är någon som vill läsa om Nämn 5 saker som din läsare inte visste om dig !
 

KOMMENTARER:

  • Pernilla säger:
    2019-05-05 | 14:28:32
    Bloggadress: http://nouw.com/pernillasandstrm

    Längtar tills jag kan plantera några blommor och plantera om en buske i en större kruka. :) Vad duktig du är på att baka. Pajen såg hur god ut som helst. :)

    Svar: Jag har massor som jag också vill plantera om som jag sått. Hoppas på att dom flesta tar sig - både blommor och grönsaker :)
    Pajen var jättegod !
    Nettan

  • Emmelie säger:
    2019-05-05 | 14:31:15

    Så bra det blev med grillen och du och mamma verkar vara ute på tur ofta. Så mysigt ju!

    Svar: Ja, då mamma nu är ensam vill jag att hon ska få komma ut så ofta som möjligt och hon ska sälja sin bil så passar på att göra lite kul med henne :)
    Nettan

  • Elin säger:
    2019-05-05 | 16:20:07
    Bloggadress: http://soclosedecember.nu

    Fint att umgås med sin mamma så ofta. Ibland blir det att jag & mamma ses två gånger i månaden eller varannan månad. Beror lite på. Lite svårt när man inte bor i samma stad.
    Pajen ser jättegod ut.

    Svar: Inte lätt om man bor långt ifrån varann !
    Jag har bara 8 min bilväg till min mamma
    Jeanette "Nettan"

  • Amanda säger:
    2019-05-05 | 16:35:19
    Bloggadress: http://www.amndiz.se

    Jag tycker alltid det är roligt att umgås med min mamma vi brukar att åka ofta på turer tillsamman<3 hoppas ni haft det mysigt

  • Bella säger:
    2019-05-05 | 17:09:27
    Bloggadress: http://www.Belliz.se

    Snygg planering och snygg grill. Hoppas Grillen bjuder på många goda middag

  • Therese säger:
    2019-05-05 | 21:20:52
    Bloggadress: http://www.nouw.se/2barnsmammaochfru

    Snygg grill och dess saker under =) hoppas ni får många grill stunder =)

Kommentera inlägget här: