nettanbergh.blogg.se

Flera gånger & Utmaning

Kategori: 30 dagars utmaning, Min vardag 2019

Undrar hur många gånger jag varit på väg att skriva ett inlägg idag, men det har kommit något emellan hela tiden. Så nu skriver jag ett som blir lite kortare än beräknat
 
Efter att jag skrev min första dags utmaning åkte jag och Christer till mamma och skulle äta lite gott och umgås. Det tråkiga var att det var rent ut sagt skitväder - men det var ju 1:a maj. Ha ha !
Men efter ett tag så blev det finare väder en stund när vi stod på mammas altan och grillade musslor och bacon.
 
 
 
 
 
När jag kom hem fortsatte jag att så mina frön som jag inte tagit hand om och nu är halva vårt arbetsrum fullt med krukor.
 
 
 
Mitt projekt med gurkor i mitten och tomater och paprikor runt om börjar ta sig också
 
Idag har jag jobbat hemma och Chrster kom hem vid halv 4 och gjorde iordning sig innan jag skjutsade honom till t-banan. åkte och tankade och gjorde sedan något som jag aldrig gjort förrut - besikta bilen
 
 
Hann in en sväng på ÖoB där dom hade 50 % på en batteridriven lykta med flammande ljus och timer. Och vi har lite mörkt just nu längst ner på tomten så jag köpte 3 så jag kan antingen ställa eller hänga upp. Men jag har bara fått upp 1 utav dom då det är en jätte liten skruv där batterierna ska sitta.
 
Eftersom jag inte har hunnit skriva idag så sätter jag in 2:a dagens utmaning i detta inlägg också. Inget som jag kommer att fortsätta med.
 
2. Vad gör dig glad ?
 
 
Det finns nog en hel del saker som gör mig glad.
Jag försöker att vara en så positiv människa som jag bara kan och det som nog gör mig mest glad är :
 
* när man får uppskattning för att man hjälpt någon med något - både privat och i arbetet
* när man ser att det man gjort funkar som man velat - tex nu när jag ser mina frön växa
 
Imorgon är det den 3:e dagens utmaning : Nämn 3 saker jag inte kan vara utan !
Kommentera inlägget här: