nettanbergh.blogg.se

8 Vad är du rädd för

Kategori: 30 dagars utmaning, Min vardag 2019

 
Här kan man ju skriva en massa saker egentligen.
Det beror ju på hur man tänker - det kan vara känslomässiga saker, men även saker man verkligen är rädd för psykiskt.
 
Många med mig är väl rädda för att det ska hända något hemskt med någon i familjen.
Det beror självklart på vad det handlar om, men jag tycker det händer så mycket runt omkring och man måste faktiskt tänka på att det kan hända en själv och inte bara : det händer aldrig mig.
 
Jag är LIVRÄDD för ballonger !
Låter kanske jättetöntigt, men efter att jag har fått barn så klarar jag bara inte av ballonger.
Tom när jag är i ett köpcentrum eller på allmän plats och ser barn som går omkring och kastar eller trycker på en ballong så går jag omvägar och håller för öronen. 😆
 
Det är samma sak med åska och blixrar !
När jag är hemma försöker jag hitta någon plats i huset där jag kan gömma mig för att slippa se blinkningarna från blixrarna och höra smällarna från åskan. Men jag har ett problem ! Det finns ingenstans att gömma mig då antingen är det fönster i alla rum, eller så är det en trumma på toaletten så att jag hör smällarna. Så jag har hittat ett trappsteg i trappen där jag kan sitta och hålla för öronen och blunda 😆
 
Det finns nog mer saker jag är rädd för men detta är dom största sakerna som påverkar mitt liv. 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Amanda stödberg säger:
    2019-05-08 | 15:56:38

    Oj vad jobbigt det låter. Hoppas du kan övervinna rädslan så du kanske inte är lika rädd <3

  • soclosedecember.nu säger:
    2019-05-08 | 16:16:58
    Bloggadress: http://soclosedecember.nu/

    Tycker inte om ballonger heller, smäller & är allmänt onajsa. Gillar inte saker som "smäller" gillar inte raketer heller då jag är väldigt känslig för krutlukt. Går ner i halsen på mig lukten blir till "smak" i min hals. Hört att det är rätt vanligt med det problemet som är födda med samma "skada" som jag har

  • Emmelie säger:
    2019-05-08 | 16:23:21

    Åh, är livrädd för åska och det blev inte bättre av att den slog ner bara några meter ifrån mig och smällen kändes i hela kroppen... fy! Men det är smällarna som är värst, men när det blixtrar så vet man att det oftast kommer en smäll direkt efter

  • Jane säger:
    2019-05-08 | 16:57:44

    Förstår gången jag hör att någon är rädd för ballonger.. hoppas det växer förbi! Måste ju vara jätte jobbigt. Obehag känner jag med när det är åska, speciellt om jag är själv hemma. Usch!

  • yasmine mamma till dennis och angelina säger:
    2019-05-08 | 18:47:22
    Bloggadress: http://www.nouw.com/yasminegill

    åh ballonger , jag tycker inte om när dom smäller.
    är dock rädd för att det ska hända familjen något men försöker att tänka possitivt.
    Ha en fin kväll

  • Emma säger:
    2019-05-08 | 20:17:33
    Bloggadress: http://nouw.com/hagochminahj%C3%A4rtan

    Va jobbigt de låter egentligen. Du är säkert inte ensam om dessa

  • Sverige influencer säger:
    2019-05-08 | 20:24:03
    Bloggadress: http://nouw.com/sverige_influencer

    Håller med me ballongerna när d går sönder speciellt

  • Therese säger:
    2019-05-08 | 20:56:51
    Bloggadress: http://www.nouw.se/2barnsmammaochfru

    Vad jobbigt att vara rädd för ballonger , jag gillar inte när dom går sönder då blir jag rädd haha

  • Bella säger:
    2019-05-08 | 22:55:23

    Jag HATAR ballonger. Har med min HSP (högkänslig person) men jag fixa INTE ballonger. Men åska Älskar jag. De som tillhör moder natur för utan alla Kryp och insekter haha

Kommentera inlägget här: