nettanbergh.blogg.se

God middag och paket

Kategori: Min vardag 2018

Torsdag och jag jobbar hemifrån.
Sundbyberg har sin årliga kräftskiva i stan och stänger av en del gator och det kommer vara många bilar runt omkring så för att slippa åka runt och stå i köer så sitter jag hemma och jobbar på.
Men brukar få en massa gjort när jag sitter hemma då man kan plöja på bland mail och annat 😃
 
Igår när jag åkte hem blev det en del åka.
Mamma hade ett paket på posten så jag åkte hem till henne och hämtade hennes körkort och åkte och hämtade det. På vägen till Åkermyntan fick jag ett meddelande på telefon om att jag också hade ett paket att hämta och jag tänkte - super, då slår jag två flugor på smällen 😃. Men så lätt skulle jag inte ha det. Mitt paket kom med DHL  och dom räknar "flygvägen" och då hamnar mitt paket i Järfälla på en butik som har en hemsk parkering att komma ut ifrån.
 
Så till Åkermyntan och hämta mammas paket från Postkodslotteriet som hon nu sagt upp och var tvungen att utnyttja sina poäng. Tillbaka till mamma och kolla vad paketet innehöll - en matpincett, en kruka och en liten ljusstake. Och allt fick jag med mig hem. Hahaha !
 
Fick med mig lite kakor till Christer också som mamma bakat.
 
Sen blev det en tur till Järfälla och hämta ut mitt paket från Testagram.
Jag har haft det förut, men slutade att prenumerera på det. Och när jag ser andra lägga upp kort på paketen så blir jag så sugen igen, så nu fick jag mtt första paket igår som ska börja testas av :
 
 
 
Ville ha nått annat till middag igår och det fick bli lax med räkor, ris och citronsås.
Såsen är superenkel och jättegod och Christer tyckte den var supergod. 
Ska lägga in receptet lite senare för denna sås och maträtt kommer att göras om.
 
 
 
Ser att jag glömt att trycka på Publicera fast jag skrev inlägget tidigt imorse, så jag trycker på den nu så jag inte glömmer igen. Ha en bra dag !
 
 
Kommentera inlägget här: