nettanbergh.blogg.se

Lördag

Kategori: Min vardag 2017

Efter lite mystid i soffan så åkte jag och hämtade mamma kl 13.30. Hon skulle hämta sina nya glasögon på specsaver och vi passade på att kolla runt lite.

Jag har alltid jordnötssmör hemma om jag blir sugen på någonting och jag har nu varit inne på olika kedjor - Ica, maxi och hemköp - då alla verkar ha slutat att sälja just den sorten jag vill ha. Hittade den dock på citygross och mamma och jag gick in i även den butiken när vi var i Vällingby, men inte då.
Den här sorten är det men med rött lock som är krämig och inte med bitar som den med blått lock.

Var finns den att köpa ?

Efter att ha hämtat mammas glasögon så gick vi mot bilen och då var klockan 14.40. Utanför systemet ringlade fortfarande kön och dom stänger kl 3. Undrar hur många det är som kommer bli arga då dom inte hinner in.  🤣 och varför åker man sista Dan? 
Måste visa en rolig sak. På bilden nedan ser man en kudde som ligger på golvet nedanför soffan. Den ligger där så att Robbi lättare kommer upp i soffan. Nu när Lillan kommit hoppar Robbi upp i soffan och busar med lillan nedanför men det tog bara 1 dag för lillan att lära sig att komma upp i soffan på denna kudde. 🤣 det gjorde det inte för Robbi kan jag tala om.

Vägde lillan idag då hon är 11 veckor - 1,1 kg. När Robbi var 11 veckor så vägde han 880 gram 🤣

Middagen och efterrätten är bestämd inför imorgon så det får bli en liten handling imorgon igen då jag var lät och inte bestämde idag - plankstek med oxfilé med tillbehör och sen ska jag göra en budapestbakelse. 

Kommentera inlägget här: