nettanbergh.blogg.se

Nu är det klart !

Kategori: Min vardag 2019

En helg med mycket gjort, men nu ska jag ha söndag !

Igår åkte mamma och jag som vanligt på en liten lördagstripp till Barkarby ! Jag köpte nya gardiner till både vardagsrum, matrum och kök. Sen hjälpte jag mamma att ta ner julsaker som satt högg upp för henne och tog ner hennes bunkar så hon kunde plocka ner alla julsaker.

När jag kom hem upptäckte jag att det bara är dubbla gardinstänger i köket så Christer och jag åkte till Ikea. Då passade vi också på att titta på hallmöbler på en gång. Tog kort på lapparna så vi kunde mäta och kolla hemma innan vi handlar. 

Gardinerna i köket åkte upp efter att jag strukit längderna. Kappan hade jag sen tidigare. 
(null)

Sen fick det bli vardagsrummet efter att Christer satt upp dom nya hållarna. 
(null)

Alla julsaker åkte in i matrummet så dom gardinerna satte jag upp idag efter att ha plockat ner hela julen i kartonger. 

Nu är julen borta och det är undanplockat på hela undervåningen !
(null)

Likadana gardiner i vardagsrum och matrum. 
(null)

Den sista amaryllisen fick hamna i en vas
(null)

(null)

(null)

Nya blommor som jag köpte på Ikea imorse

Just det, imorse var vi på Ikea när det öppnade. Vi köpte både skoskåp, en bänk och en jättestor spegel som vi lagt undan och som ska upp när vi fixat hallen ! Vi inväntar en sak som vi ska kolla om vi kan ha på väggen som Christer beställt på Wish! Sen ska vi sätta fart. 

(null)

Bordet är rent från alla julsaker ! 

Förra veckan när jag gjorde middagar blev det över nästan varje dag som jag frös in så det får bli en liten repris på mat i veckan som kommer så man blir av med lite i frysen. 
(null)


Kommentera inlägget här: