nettanbergh.blogg.se

Lite upp och ner

Kategori: Min vardag 2018

Det har varit lite upp och ner dom senaste dagarna.
Fått se saker som jag inte ville se, vill hjälpa till men kan inte utan får sitta lugnt och se vad som händer.
Som kontroll-freak som jag är är det inte lätt, men det är bara att gilla läget och vänta.
 
Igår var det fredag och jag var på jobbet på fm. Då min arbetskollega hade slutat boade jag in mig på hennes plats då jag suttit där förut. Såg till att it-killen hjälpte mig att få allt att funka och att jag återigen fick 2 skärmar att jobba vid. Så skönt. Vid lunch åkte jag hem och fortsatte att jobba då humöret inte var på topp.
 
Kvällen blev lugn och jag tog en drink eller två för avkoppling. Pysslade lite hemma som jag tycker är kul.
 
Idag lördag och både Christer och jag gick upp vid 7. Förstår inte vad problemet är att få sova på helgerna.
Men vi vet också att vi sover dåligt pga vår säng. Men vecka 37 får vi vår nya säng som vi har beställt. Så skönt ! Och jag hoppas vi kan sova riktigt skönt i den. Kanske får sova länge på helgerna. Haha !
 
Efter en dusch åkte jag iväg och hämtade mamma. Jag hade lite ärenden och mamma och jag har tagit lördagen som en liten rutin att åka och shoppa lite kul. Och vi fick som vanligt med oss ett gäng påsar hem.
 
 
Var tvungen att ta ett kort på mammas rosor som klättrar uppför garageväggen.
 
 
Idag blev det Biltema som första stopp. Jag kom hem med möbeltvätt, skinn-tvätt till nya bilen som Christer ville ha och lite vinylhandskar.
 
I Åkermyntan gick vi in på Lidl och köpte bl.a. en större blomma för 79,-.
Sen blev det Ica för resten av det vi skrivit upp på varsin lapp. Men man kommer alltid hem med saker som inte står på lappen av nån anledning. Ha ha !
 
Plantagen fick bli sista besöket idag där jag köpte lite nya blommor till lådorna utanför vardagsrummet / vid entredörren.
 
 
 
 
Plantagen sålde ut 3 st för 100,- av några grönsaker som ska planteras tidigt enligt instruktion på baksidan.
Det kunde jag ju inte motstå så jag köpte 3 st och måste skriva in i almanackan så jag inte glömmer.
 
 
Christer hållr på och fixar och donar lite med nya bilen. Han har köpt en ny stereo bla och så var det nått annat han skulle göra också.
 
Själv har jag stoppat in allt i skåpen och just nu gör jag ingenting. Ska försöka göra liten nytta som jag tänkt innan det blir kväller. Imorgon ska det bli bättre väder och då tänkte jag gå ut och fixa och rensa lite i trädgården inför hösten som verkar bli sen i år pga den varma somaren. Men jag klagar inte.
 
Mamma har en kruka på sin framsida med jordgubbs- och smultronplanta som jag bla ska förbereda för i min trädgård, Christer har fått tulpan- och några andra lökar som ska planteras ner. Ja, det finns att göra hela tiden.
 
 
Kommentera inlägget här: