nettanbergh.blogg.se

Hundar som smitit och sovrum

Kategori: Min vardag 2018

Eftermiddagen på jobbet fortsatte med mail och det var bara att ta ett i taget och ta tag i :)
Gick från jobbet som vanligt vid halv 4 även om jag kom iväg lite senare då jag träffade på en del konsulenter som jag passade på att prata med.
 
På vägen hem ringde Nathis och sa att både Lillan och Robbie hade smitit utanför vårt staket och var ute och sprang utanför. Och vi som har en gata i närheten. Men Nathis hade fått in dom igen på något sätt. Så det första jag gjorde var att gå ut i trädgården för att se var dom kan ha sprungit ut. Helt plötsligt såg jag att gräsmattan hade lite olika färger och förstod då att dom varit inne i trädgården och grävt ner fiberkabeln in till huset.
 
 
Varför det ser så skabbigt ut runt omkring är för att dom skulle gräva ner under vår plats där vi brukar ha vår pool på sommaren.
 
Gick sen till staketet och förstod var hundarna hade smitit under. Dom har ju varit tvungna att gräva under staketet för att få ner kabeln och tagit bort vårt "galler" vi har längst ner. Så det var bara att sätta tillbaka och andas ut.
 
 
Man ser hålen där dom krupit under. Bushundar. Undrar vad Under tyckt om när han såg dom två små försvinna på andra sidan då han inte kommer under. Ha ha !
 
Sen blev det projekt sovrum !
Allt plockdes ut, skruvades ner, gjordes rent och sen åkte madrasserna in igen så vi har någonstans att sova inatt. Imorgon hämtar vi den nya sängen. Tjihoooo !
 
Ska bli kul när man vaknar imorgon bitti och ska sätta ner fötterna på golvet och upptäcker att man redan är nere på golvet. Ha ha !
 
 
Lite stökig säng, men vad gör det inatt ?
När sängen väl är uppe ser man vad man ska köpa för nya sängbord och lampor.
 
Klockan är halv 9 och jag har placerat mig i soffan en stund.
 

KOMMENTARER:

  • dianasdrömmar säger:
    2018-09-20 | 08:10:32
    Bloggadress: http://xn--dianasdrmmar-cjb.se/

    Tur att dom inte hann så långt kram

  • Therese säger:
    2018-09-23 | 01:26:45
    Bloggadress: http://www.nouw.se/Mammatill2prinsar

    Vilka busiga hundar som rymmer =)

    Svar: Ja tur att dom kom tillbaka. puh !
    Jeanette "Nettan"

  • Anonym säger:
    2018-09-23 | 07:45:33

    Busiga hundar du har

Kommentera inlägget här: