nettanbergh.blogg.se

Datakaos

Kategori: Min vardag 2018

Igår när jag skulle sätta mig ner vid datorn kom jag hela tiden på med annat så det blev ingen dator alls igår.
 
Idag gick jag upp och plockade ihop allt och fixade enligt morgonrutinen säger och åkte till jobbet.
Satte igång datorn och så funkade inte den ena skärmen. Grrr !
När man är van vid två skärmar så blir allting mycket bökigare med en helt plötsligt. Ha ha !
 
När it-killarna kom så frågade jag om dom kunde hjälpa mig och bägge 2 killarna bytte sladdar, tryckte på det ena efter det andra, hämtade en ny dator......
 
Det slutade med att jag måste beställa en ny dator via chefen och jag satt med 2 laptopar öppna, 2 skärmar och ett tangentbord.
 
Jag visste inte till slut vilken skärm eller dator jag skrev på så efter att vi fikat kl 12.30 och firat en arbetskollega som fyller 30 idag plockade jag ihop och åkte hem och fortsatte att jobba.
 
Nu är klockan över halv 4 och jag har egentligen slutat att jobba, men då allt strulade idag så sitter jag och försöker få undan lite. Tog mig en liten paus och skrev lite en stund. Men sen ska jag fortsätta.
 
Meny här hemma för onsdag - lördag gjorde Christer och jag innan vi åkte och handlade :
 
 
 
Kommentera inlägget här: