nettanbergh.blogg.se

vilken wow känsla

Kategori: Min vardag 2018

Dagen har inneburit det vanliga med jobb. 🙂

Efter jobbet åkte jag och hämtade mamma och vi åkte till Vällingby.
Jag skulle till optikern och mamma handla. Hennes bil gick inte igång idag när hon skulle på läkarbesök så hon fick ta taxi fram och tillbaka. Så därför fick hon följa med mig till optikern först.

Jag använder ju linser men har ju blivit gammal - eller äldre 🙂 - och behöver läsglasögon så fort jag ska sitta framför datorn, läsa något eller bara hålla på med telefonen. Och man lägger ju dom där jäkla glasögonen överallt. Och nu bestämde jag mig för att prova progressiva linser. 

När man Sitter där med dom snygga glasögonen och ska säga om man ser bättre ut nu eller nu och får nya små rundlar framför sig är verkligen ingen hit. Jag tycker det är skitjobbigt. "Ser du vad det står längst ner?" Haha

Så när jag tog av mig linserna kunde jag inte låta bli "nu kan jag säga vad det står på tavlan" haha.

Optikern tittade på mig och garvade. Typiskt mig. Haha

Så nu sitter jag här med progressiva linser som jag ska testa 1 vecka. Och jag kan ju säga en sak : WOW. Jag sitter och skriver på telefon utan glasögon. 
Nu ska vi bara få till att jag ser på långt avstånd också som förrut och det har inte ögonen vänt sig vid än.

Kycklingen står i ugnen och efter middagen har jag en rolig arbetsuppgift 

Dessa måste klippas till imorgon så jag kan posta dom till en utav våra säljare. Bara för att en sak inte funkar på jobbet. 

Så sysslolös är man inte. 🙂🙂
Kommentera inlägget här: