nettanbergh.blogg.se

Började andas

Kategori: Min vardag 2018

Började andas imorse som jag skrev i mitt förra inlägg !
Hade en arbetsuppgift som jag skulle ta tag i på en gång när tjejerna i Malmö hade börjat kl 8, men det satte igång igen med stängda ordar, kopiera ordar, fixa bud...... det är ju Halloween och vi måste ha godis i butikerna ! 🙂
 
Sen har dagen tickat på som vanligt.
Timmarna tickade på så man knappt hängde med själv.
 
När klockan var halv 4 så stängde jag av telefonen, satte mig på altan med en kaffe och tog det lungt ett tag och kände att jag hade både gjort nytta utan att vara stressad och fått en hel del gjort. En sak i taget utan att stressa - det var mitt mål idag och det har jag hållt.
 
Efter att Christer och Nathis kommit hem efter att ha gjort ett ärende så åkte jag och hämtade mamma.
Vi skulle köpa torv och trodde att Plantagen hade det, men där gick vi bet. Hmmmm ! Jag får söka på internet var man får tag i det. Men vi kom hem bägge två med andra blommor. Mamma med fler ljung än jag, men jag har ju en hel del innan. Sen gick vi in i Åkermyntan då vi bägge två ville ha en bukett till helgen. Det slutade med att vi bägge köpte varsin bukett med liljor
 
 
Middagen är intagen och som jag skrev imorse så blev det mammas pyttipanna som hon gjorde igår.
 
 
Nu när jag känner mig "fit4fight" så kommer jag nog få ett ryck och sätta igång och fixa och dona lite hemma så jag slipper det imorgon eller i helgen.
 
Glömde ju en sak : jag fick ett inspriationskort av Maria på en altan som var så mysig och nu har jag hur mycket ideer hur jag vill fixa min altan till i vinter / jul. Har tex hittat en massa saker som jag vill köpa på Rusta och Lidl nästa vecka så nu går hjärnkontorett för högtryck ! ha ha.
 
Kommer sätta in bilder på saker jag kommer köpa imorgon så ni blir lite nyfikna. 🙂
Kommentera inlägget här: