nettanbergh.blogg.se

Vilken måndag

Kategori: Min vardag 2018

Godmorgon. Tisdag och lika fuktigt ute idag som igår.
Sitter på altan och tar en kaffe innan jag sätter mig framför datorn och knappar ordrar igen. 😊

Igår åkte jag in till kontoret och trodde det skulle ha kommit fler tillbaka från semestern men vi blev 3 st så strax innan lunch åkte jag hem och satte mig och fortsatte att jobba istället. 

När klockan var 16 hämtade jag mamma och skjutsade Nathis till t-banan som skulle åka till en kompis i Södertälje och sova några dagar och mamma och jag åkte till Vällingby och skulle fixa det sista innan vi åker till cypern - växla pengar, köpa nagellack och lite annat smått och gott. Allt blev inte gjort men vi har ju några dagar på oss.

Även om enar är dålig och just nu ligger på sjukhem för att krya på sig så ska vi åka till cypern. Enar vill att mamma åker och hon behöver lite avkoppling och miljöbyte.

Jag kom hem igen vid halv 7 och slängde in maten i kylen och så åkte Christer och jag iväg till netonnet. Vi skulle ha Pommes till middag och Christer ville att vi köpte en ny fritös. Och gör vi inte det nu så blir det inte av. Ha ha !
Han hade tittat på nätet och hittat en bra som har filter i botten och som gör rent sig själv efter en knapptryckning.


Jag köpte också ett skydd till min platta.

Christer löste instruktionen och sen käkade vi surf and tur klockan halv 9. Haha !
Jag käkade väl både för fort och för mycket - åt inte allt som var på tallriken på fotot - och la mig i soffan tillsammans med hundarna. Och vad händer då ? Jo självklart somnade jag. Jag som hade tänkt göra en massa andra saker. Men men det är ju en dag idag också.

Om 10 minuter går telefonen på så nu får jag allt dricka upp mitt kaffe ! 

Ha en bra dag ! 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-07-31 | 09:39:02

    Vart ni nöjda med resultatet på fritösens arbete😊

    Svar: Absolut ! Vi provade tom att fritera inomhus för att se hur mycket det luktade och hur mycket fett det kom - så man vet i vinter om man ej vill stå ute :)
    Jeanette "Nettan"

Kommentera inlägget här: