nettanbergh.blogg.se

Söndag

Kategori: Min vardag 2018

Spöregn imorse kl 5 och då vaknade både Christer och jag. Vi hade ju fönstren öppna lite grann. Efter att ha legat och vridit och vänt oss så gick vi upp vid 6 så nu när klockan är 12 så känns det som vi har varit uppe jättelänge då vi eller rättare sagt jag har hunnit med en hel del. 😀

Efter frukost och dusch åkte jag till mamma. Hon hade flyttat på soffa och fåtöljer själv och behövde hjälp med bordet då det är för tungt att flytta själv och hon ville dammsuga mattan ordentligt. Så vi fixade och donade lite innan jag åkte hem igen.

Jag fick med mig en massa skott från en blomma som jag inte kan namnet på och planterade dom i små krukor så dom får rota till sig lite.

Passade på att gräva upp min physalis som jag sådde i somras men som inte har gett några bär. Däremot stod det på påsen att man kunde sätta den i kruka inomhus på hösten så det har jag nu gjort.
Får se om den klarar sig och om det blir nått på den.

Håller på och återställer min privata laptop som jag inte använt på ett tag.
Dumt att den bara ligger ni ett hörn då jag kan använda den istället när jag är hemma istället för att sitta och skriva på telefonen. 😀

Igår blev det ingen äppelkaka så det ska jag nog göra en.
Har lite annat jag ska fixa och dona med också så det är bara att sätta fart.

Sätter in en bild på vår middag igår som va helstekt oxfilé, kantareller och pommes. Mumsigt gott var det. 


Kommentera inlägget här: