nettanbergh.blogg.se

Ledig och regn

Kategori: Min vardag 2017

Vaknade av smattrande på fömsterbläcket- regn. Det är väl självklart när det är lördag och man är ledig.


Christer och jag tog det lugnt på fm medans regnet öste ner ute. Käkade lite frukost och latade oss i soffan framför tv'n.

Sen fick jag ett ryck och satte igång o h städade hela undervåningen. Jag hade inte torkat golvet på ett tag så satte igång.

Christer åkte iväg till lövsta med en massa påsar med gräs och "skit" under tiden jag gjorde en rulltårta. Hade jordgubbar i kylen som behövde tas hand om och rulltårtan jag gjorde sist försvann i ett nafs så det blev en repris. Tom mamma fick receptet på den och har bjudit på och dom har också tyckt den varit god. Ska sätta in receptet på den.

Det här slutat regna ute i alla fall och solen kämpar fram mellan molnen ibland.


Ska ta det lite lugnt ett tag och sen..... har inte bestämt mig än. 😊

Kommentera inlägget här: