nettanbergh.blogg.se

Piggelin

Kategori: Min vardag 2019

Godmorgon.
Sitter på kontoret och snart sätts luren på 😄 då klockan närmar sig 7.
 
Igår var det första dan på kontoret på 2 veckor och även om vi inte är så många så blev man trött. på kvällen. Middagen igår var god och var köttfärssoppa från Jennys matbloggs bok :
 
 
Soppan var jättegod, men jag kryddade på den lite mer än receptet då vi ville ha lite mer "smak" och hetta.
 
 
En till liten sak har kommit in på morgonrutinerna och det är att kolla mina frön och groddar så att dom inte torkar ut. Ärtskotten har börjat komma upp !
 
 
Tisdag idag och denna vecka är inget speciellt inbokat.
Vaknade skitpigg så jag måste ha sovit skönt även om jag har en man som börjar bli förkyld och ligger och harklar sig bredvid mig. Ha ha 
 
I helgen åker julsakerna ner och fler frön kommer att sås.
Julgranen åker också ut även om den är full av granskott överallt. Har ju fått tips om att använda dom i tex te, men jag dricker ju inte te, så det är bara att blunda och ta ut den. Mammas gran ska också ut så i helgen blir det nog en del att fixa.
 
Nä, nu är det dax att sätta fart att jobba, så.....
 
Ha en fortsatt bra tisdag !
 

KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2019-01-08 | 10:57:18
    Bloggadress: http://queenlillan.se/wordpress

    Hoppas du får en fin dag soppan såg god ut verkligen man blev lite sugen 😁

    Svar: Dagen har varit bra med mycket att göra hela tiden. Men det är bara kul !Soppan var riktigt god och vi har fryst ner det som blev över och kommer garanterat göra om den !
    Nettan

  • Anonym säger:
    2019-01-08 | 14:06:01

    Soppan såg jätte god ut, hoppas din dag blir bra 😊

    Svar: Soppan var jättegod och dagen har varit intensiv som vanligt. Men det tycker jag om !
    Nettan

Kommentera inlägget här: