nettanbergh.blogg.se

Söndag och städning

Kategori: Min vardag 2018

Söndag och solen skiner för fullt och det är ett härligt väder.
Ska ta mig en promenad med hundarna snart, men först en liten uppdatering då det har varit dåligt med det den här veckan. Men det har varit fullt ös som vanligt.
 
igår åkte mamma och jag iväg på ärende och sen följde jag med mamma hem för att hjälpa henne lite med några saker.
 
Vi satte oss och planerade lite på mammas altan med en White Lady - gin, cointreau och citron.
Och nej, jag hade ingen bil med mig till mamma. Ha ha ! Den fick Christer ta hem för att sen hämta mig.
 
 
Jag hjälpte mamma att sätta upp nya gardiner i sovrummet, ställa upp en väska på vinden.....
 
 
Mamma visade mig en häftig korkskruv hon hittat som är gjord av en stor spik.
 
 
Jag gick ut och klippt några Dahlier till mamma som hon satte i en skål så hon kan njuta av i köket.
 
 
En pall som mamma har fått av en bekant som gjort denna.
Den var superskön att sitta på, men mamma fick byta plats på den då solen kom på den och tyget får inte vara i solen. Sådana här pallar säljs på Svenskt Tenn och tyget på denna är också därifrån.
 
När jag kom hem fick det bli lite avkoppling innan middagen fixades som igår var Flapsteak, kantareller som Enars bror plockat i fredags och lite andra tillbehör.
 
 
Idag har jag tagit hand om alla golv på under- och övervåningen, plockat in tvätt, satt på tvätt och börjar plocka fram lite som jag ska ha med mig imorgon då jag ska till Malmö och åka hem på tisdag.
 
Christer håller på med vår nya bil där ute. Vet inte vad han egentligen gör. Ha ha !
 
Ikväll ska Christer få fisksoppan som jag gjorde för ett tag sedan med lax, torsk, räkor och blåmusslor.
Allt ligger för tining i kylskåpet och sen är det bara att sätta igång och "montera" ihop den.
 
Kommentera inlägget här: