nettanbergh.blogg.se

Riktigt nöjd

Kategori: Min vardag 2018

Klockan är drygt 16 och jag sitter på altanen i solen och tar mig en kall cider. 
Hundarna ligger i solen och myser dom med.

Efter en lugn morgon kom mamma och jag till IKEA kl 10.30.
Vi brukar aldrig åka dit på en helg då det brukar vara för mycket folk, men idag gjorde vi ett undantag och chansade och det var faktiskt inte överdrivet många där. Men det kom desto fler när vi åkte därifrån.

Påsarna blev många så alla fick inte ens plats i vagnen, men det berodde på att mamma köpte en massa nya blommor.

Jag köpte mig en blomma jag med då jag tyckte den va lite häftig och såg ut som ett träd.


Corokia cotoneaster 

Var tvungen att googla på den och man kan ha den ute på sommaren och ta in den på hösten. 

Mamma och jag åkte till chilli då vi inte har varit där på evigheter och blev sååååå besvikna. Vi har handlat en hel del där förut när dom hade porslin, ljus, roliga saker till hemmet........ men nu var lokalen delad tillsammans med systembolaget furniture box och vägg butikerna hade soffor, bord och sängar. 😈

När vi kom hem till mamma kom Christer samtidigt på moppen då han skulle hämta mustangen som tillfälligt får vara i mammas garage tills Christer har fixat vårat.

När jag kom hem rensade jag alla rabatter på baksidan och jag tog faktiskt bort dom rabarber som var kvar. Har massor i frysen. Och under bladen så hittade jag två nya knölar som kommit upp. 😀😀😀 

Solrosorna har växt över taket på förrådet.

Det ligger fortfarande en massa stenar runt trädgården pga att dom ska komma och gräva för fiber som skulle vara gjort i somras.

Blommorna på altan har gåtts igenom och jag kastade dom som blommat klart. Och då åkte också paprikabusken i solen också. Tog hand om dom 3 sista paprikorna som satt på den.

Christer skulle åka och tänka bilen så då passade jag på att följa med och gå in i affären. Eftersom det har varit kanonväder så fick det självklart bli nercabat.

Köpte då också 4 ljung som jag kunde sätta på vårt staket.

Christer håller på och klipper gräset och jag ska gå in och kolla om jag behöver tvätta och sen får jag plocka undan lite i köket då det hamnat lite saker där när jag städat på altan.



Kommentera inlägget här: