nettanbergh.blogg.se

Planering

Kategori: Min vardag 2018

Eftermiddagen tickade på och en massa mail och annat jobb gjordes.
 
När jag slutat så åkte jag och hämtade mamma.
Jag hade gjort en sak som jag aldrig gjort förut och det var att jämföra vad dom olika matbutikerna hade för erbjudande denna vecka och skrev ner vad jag var intresserad av. Så att det fanns lite mat hemma i kyl och frys inför veckan. Och nu finns det mat ! 😄
Nu ska jag bara hitta på vad jag ska göra med den också och bara behöva handla in kanske grönsaker och andra färska saker. Så skönt.
 
Så det blev en tur till både Ica i Hässelby Gård och sen till Ica och Lidl i Åkermyntan.
Skulle ju handla lite inför min tripp på lördag också då jag ska fixa lunch och fika-korg !
Jag tycker ju sånt är så kul och jag vet att det brukar uppskattas och hoppas det gör det på lördag också.
 
Nu är allt inplockat i kyl och frys och jag sitter en stund på altan och andas lite.
Fick nån adrenalin-kick av nått slag och det bara snurrar i huvudet på allt jag vill göra.
Nu gäller det bara att planera rätt och göra det som är viktigast först. Ha ha ! Hur ska det gå ?! 
 
 
 
Vet att mamma håller på likadant hemma hos sig då hon har tagit hand om äpplen hon fått och gjort äppelpaj.
Sen skulle hon ta hand om plommon och päron också. Ha ha !
 
Nä, tajm att publicera och sen sätta lite fart så jag fortfarande har kvar inspirationen kvar och hinner det jag vill göra. Jag tycker det är så tråkigt att inte hinna och behöva ta det dagen efter.
 
Tjollahopp så sätter vi fart.
 
Mer inlägg kommer ikväll !
 
Kommentera inlägget här: