nettanbergh.blogg.se

Under är hemma igen

Kategori: Min vardag 2018

Har inte haft ro att sätta mig ner och skriva sen i tisdags då mitt senaste inlägg publiserades.
 
Jobbade och satt med luren bredvid mig hela dan i tisdags för att få samtalet från veterinären om vi skulle hämta honom eller inte. När klockan var halv 5 så åkte Christer förbi då han var i närheten och kollade läget och då hade inte veterinären tittat på Under än då hon haft mycket att göra så jag åkte hem.
 
Vid 22.15 fick jag ett samtal om att "smältningen" stannat men att han behöver mer droppar och får ligga kvar.
 
Igår onsdag ringde en sköterska från Albano och pratade i 5 minuter tills hon till slut sa : vet du vem du pratar med Nettan ?! Nääää. ha ha ! Men herregud det var ju Katta som vi brukar träffa på hundutställningar för ett bra tag sen när vi bägge två hade mopsar som vi ställde ut. Jag visste ju att hon utbildat sig till veterinär, men visste inte att hon jobbade på Albano. Det var ju superkul och fick reda på att hon var den som brukade ta hand om mopsarna när dom kom in. Nu visste jag verkligen att Under blev omhändertagen med kärlek 💖
 
Under fick stanna en natt till så att dom verkligen får stopp på allting innan han får åka hem igen.
 
Idag är det torsdag och jag har jobbat hemma på fm. Jag och Ann skulle på ett jäkligt jobbigt möte efter lunch så vi fixade till oss från topp till tå för att se så bra ut som möjligt. Klockan 11 stod jag i hallen och skulle precis gå ut genom dörren och åka och fick då ett samtal om att jag och Ann inte behövdes. OK ! Det blev verkligen en konstig känsla då vi har varit jättenervösa i flera dagar eller rättare sagt månader för detta.
 
Jag fick rådet att andas, ta en promenad och lägga detta bakom mig och det var inte det lättaste.
Jag satte mig på altanen med en smörgås och en kaffe och försökte koppla av.
Jag gjorde det en stund och sen gick jag in och tog hand om lite papper, mail och telefonsamtal.
 
Vid 14 åkte jag iväg och hämtade Under på Albano. Fick träffa Katta som jag inte träffat på länge. Så kul !
 
När jag kom hem med Under blev Robbi och Lillan som två andra hundar - vad är det där du har tagit hem ?
Under med stor tratt var inte välkommen. Men han har fått mat, ligga i köket själv och mysa, fått droppar och myst med oss.
 
Då mannen är magsjuk kommer jag ligga i soffan i natt och sova, Under får sova i köket själv så inga små chihuahuar kommer åt hans öga, och så får dom små ligga hos mig i soffan så jag kan droppa Unders öga kl 00 inatt utan att väcka gubben ! 🙂  
 
Nä, nu ska jag sätta mig ner och spara ner en del fotofronter som jag ska skriva ut på kontoret imorgon bitti innan jag åker hem igen och droppar Unders öga.
 
 
 
Bild från imorse när jag varit på toaletten och kom tillbaka till sängen ! Ha ha
 
 
Och dessa terminalgalsögon har också gått sönder, så nu måste jag fixa nya och lämna in dessa för lagning så jag har ett par i reserv
 
Kommentera inlägget här: