nettanbergh.blogg.se

Mors dag, hårfärg....

Kategori: Min vardag 2018

Ja den här helgen har det hänt saker.
På lördagen blev det fix hemma som jag skrev i lördags fm. 
Jag klippte mig i fredags så när jag skulle sätta in färg i håret på lördag var min plan att lägga in slingor som jag gjorde sist, men håret var för kort så det fick bli hela håret.

Hade för bråttom att ta ur färgen så hela håret blwv gult. PANIK !!!
Skrev på Facebook om hjälp och fick rådet att köpa silverschampoo. Men inte hände det nått 

Googlade och fick fram att det schampot bara lägger sig på hårstråna och man måste bleka håret. Iväg igen med keps och solglasögon. Ha ha 

Blekningen resulterade i en vit hårkalufs! 
Har blivit kallas för både Birgitte Nielsen och Marie Fredriksson. Ha ha.

På söndagen var det mors dag och vi åkte till Christers dotter med man som bor på Värmdö. Lilla aurora 11 dagar gammal låg i lördags armar i 2 timmar innan vi åkte hem.

Resten av dan tillbringade jag i trädgården som börjar bli lummig och mysig.

Måndag var det jobb och inget speciellt hände 

Idag tisdag och jag har jobbat hemma.
Måste ha varit den varmaste dagen idag och jag satt på altan under taket och jobbade.

Jag har stoppat ner hundarna i baljan ett antal gånger för avsvalkning 


Just nu tittar vi på en serie och smaskar lite :

Kommentera inlägget här: