nettanbergh.blogg.se

Röra på sig

Kategori: Min vardag 2018

Efter att ha suttit stilla mycket idag med en himla massa samtal och kollande på datorn slängde jag av mig öronsnäckan på bordet kl 4.

Satte på mig min privata öronsnäcka och satte igång min ljudbok och började plocka undan lite här hemma, vattnade blommor och tände till slut några ljus när det mörknande till. Var ju tvungen att få igång blodet u benen och se till att benen inte svullnade upp.
Jag har ju tydligen missat nått när det gäller serien om isfolket. Nu är jag på den 4:e boken av 30 som har varit på drygt 7 timmar vardera.
Älskar storytel då jag slipper bära med mig en bok och vem kan läsa när man kör eller städar?! 😁
I början hände det inte så mycket men nu måste jag ju bara fortsätta att lyssna och försöker göra det vid varje bra tillfälle- till och från kontoret, vid städning och vårt jag än åker i bilen...... 😁😁😁

Ikväll får det bli en repris på maten från igår då jag aldrig bara kan göra mat för 2 som vi var igår. Och idag smakar nog gratängen ännu mer då den här fått smaka till sig. 

KOMMENTARER:

  • ejmis säger:
    2018-03-16 | 06:53:49
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se

    Isfolket är bland det bästa jag läst men det är ju ca 25 år sedan jag läste dom. Har faktiskt tänkt lyssna på dom på Storytel...bara jag inte tycker dom är sämre nu och liksom "spräcker bubblan".

    Svar: Jag som läser eller rättare sagt lyssnar på dom för första gången vill bara lyssna mer och mer :) Tror inte du skulle tycka dom är sämre nu.
    Jeanette "Nettan"

  • Pernilla Johansson säger:
    2018-03-17 | 20:00:20
    Bloggadress: http://nillaskrypin.se

    Sagan om Isfolket är underbara. Det är inte 30 böcker utan 47 böcker. Isfolket blev en trilogi. Först Sagan om Isfolket, 47 böcker. Sedan Häxmästaren som är 15 böcker. Sist Legenden om ljusets rike, 20 böcker. Allt som allt 82 böcker. Alla finns på Storytel. Har läst dem alla och har dem i bokhyllan och har även lyssnat på dem.

    Svar: ja jag såg att det var 47 böcker sen. 😁. oj 82 böcker- ja då har jag lite att lyssna på. tack !
    Jeanette "Nettan"

Kommentera inlägget här: