nettanbergh.blogg.se

Semester

Kategori: Min vardag 2018

Så kom man då till den där dagen som kändes som en evighet för ett tag sen- semester ! 

Idag är det lördag och vi gick upp strax före 8.
Tog det lite lugnt med en kaffe i solen och barabkopplade av.
Sen blev det en dusch, fixa fötterna och måla på lite färg innan jag städade av altanen, vattnade blommor och torkade av bord och la på duk. Nu kan man tillbringa dagarna där och bara må gott.

Undervåningen har också fått sig en genomgång så man slipper hålla på med det i veckan och bara ha semester.

Klockan är över 13 och jag har tagit mig en macka och hällt upp ett glas vitt. 
Jag ska ingenstans idag med bil utan tänker bara göra det jag vill.
Och mat till middagen finns det hemma. Och idag ska vi gräva upp potatis för första gången. Hoppas på att dom inte hunnit bli för stora.
I veckan ska jag hem till mamma och planera lite inför vår årliga resa.
Om vi längtar ??? Absolut ! 3:e året i rad till samma ställe och hotell och förhoppningsvis samma hotellrum med två balkonger. 

Kommentera inlägget här: