nettanbergh.blogg.se

En dag på stan

Kategori: Min vardag 2018

Härligt väder idag så Christer och jag satte oss på buss och t-bana och åkte in till stan.

Vi började att strosa omkring i gamla stan och satte oss på ett utav fiken och käkade lite. Christer tog amerikanska pannkakor och jag en belgisk våffla. Men jag kan ju säga att hade dom satt ut pris så hade vi gått och ätit en hel lunch istället. 90 kr för tre pannkakor och 95 kr för en våffla var det inte värt.






Det var evigheter sen man var i gamla stan så vi strosade runt överallt.

Vi fortsatte och hamnade vid slottet och fortsatte och hamnade på Skeppsholmen. När var man där sist ? 


På Skeppsholmen står det ett gäng med konstiga konstverk. Den ena är fulare än den andra. Men det är vad jag tycker. Ha ha 

Vi ville fortsätta ut mot Djurgården men orkade inte gå tillbaka så vi tog färjan som först tog oss till slussen och sen ut till Djurgården. 


Efter en liten promenad satte Vi oss vid djurgårdsbron för lite vätska.



En promenad upp till t-centralen och då var man rätt mör i korsryggen så att sätta sig på t-banan var rätt skönt.


Kommentera inlägget här: