nettanbergh.blogg.se

Åskoväder

Kategori: Min vardag 2018

Vi vaknade som många andra imorse kl 6 av ett ordentligt brak. Åska och blixtrar och det regnade så mycket att det gick inte att se ut genom fönstret. Jag hatar ju sånt väder så jag blundade hårt och höll öronen under täcket för att höra så lite som möjligt medans Christer gick upp och kollade på skådeverket.

När det slutade gick jag upp och ut på altan och såg då hur mycket det hade regnat. Det hade tom regnat så mycket typ i sidled att bordet som står under köksfönstret var blött. För att inte tala om alla dynor och madrassen i soffan.
Jag klädde av allt och hängde madrasser på tork, kuddarna åkte in i torktumlaren och jag passade på att stoppa in alla överdrag i tvättmaskinen.

Christer åkte till Västerås och hälsade på dina föräldrar och jag började sopa alla golv och fixa lite. Hade planerat att göra en massa idag men satte mig framför Netflix och en serie och då var det kört. Ha ha.  Men tvättmaskinen har fått jobba lite med kläder som ska med till cypern och jag har lagt upp lite saker på bordet som också ska med.

Men det har varit ganska skönt att bara koppla av idag framför Tv:n med persiennerna nerdragna då det kom regn i 2 omgångar till.

Gårdagen var lite jobbig för mamma och mig då vi var tvungna att ringa efter sköterskorna och till slut blev det så att enar fick åka in på sjukhemmet för att piggna till lite.

Imorgon är det måndag och arbetsdag igen. Får se hur mycket folk det kommer tillbaka eller om det först är veckan därpå. 

Kommentera inlägget här: