nettanbergh.blogg.se

skottat godis

Kategori: Min vardag 2018

Tisdag och jag satte mig tidigt vid datorn.
Behövde bli klar med en del saker innan jag åkte iväg. Självklart ska det strula och jag åker ut ur datorn flera gånger och fick börja om från början. Men jag blev klar till slut.

Jag som aldrig kör bil inne i stan satte mig i bilen, satte på min lilla waze-tant och åkte mot hemköp fältöversten.

Johan och sari höll på att sätta upp inredningen och jag ställde mig och sorterade ingrediens förteckningar.

När inredningen var klar gick vi och åt och jag frågade om jag kunde få beställa från barn menyn då jag inte vill betala fullt pris och kasta maten 😊 jag förklarade att jag var opererad och fick beställa "vanlig" mat med en halv portion istället. Härligt ! Såna restauranger tycker jag om.
Efter maten började vi plocka i godis i burkarna och vi gick hjälp vid halv 4 av säljaren. Sari och Johan åkte iväg på annan installation medans jag och säljaren fortsatte att plocka. 

Det som var skönt var att butiken så åt oss att ingen fick plocka godis under tiden vi fyllde pga att dom haft extrapris och skulle ändra när vi var klara. Detta gjorde att det gick snabbare att fylla pga att inga kunder var i vägen när vi jobbade 👍


På vägen hem mötte jag upp Christer och vi åkte ut till Ekerö och lämnade bilen jag lånat under en konsulents semester.

Vi stannade till på woken i åkermyntan och köpte middag som för Min del bestod av sushi. Halva i kväll och halva till lunch imorgon.

Nu tänker inte jag göra mer för ikväll i alla fall.
Kommentera inlägget här: