nettanbergh.blogg.se

Årets första arbetsdag

Kategori: Min vardag 2018

Christer är ledig denna vecka, men håller på och planerar och fixar inför hans nya arbetsbil som ska bytas vilken dag som helst.

Jag gick upp som vanligt och tog hand om hundar och mig själv innan jag åkte till kontoret. Många är fortfarande lediga och det märktes på trafiken då jag åkte hemifrån strax före halv sju och då brukar det vara fullt med bilar ute i trafiken. Och det märktes på kontoret också. Men då hann jag med sånt som jag inte skulle hunnit annars. Plockade upp lite mer ur kartongerna som står på golvet, satt in en massa papper i pärmar som inte hunnits med och en del annat. Och inte hann jag klart heller.

På sena em var vi hos veterinären med Lillan. Hon blev chipmärkt och vaccinerad och så inte ett ljud när chip-nålen trycktes in i hennes lilla kropp.

Efter lite mat och bus pep Lillan till och vi tror att hon är öm i nacken och att Robbie var lite ovarsam när han lekte så nu ligger Lillan i soffan och får koppla av lite och vi håller koll på henne.

Vi har precis käkat lite middag som idag fick bestå av stuvad potatis och lax. Man måste ju bli av med lite i kylen 😊 

Om vi backar bandet lite - till nyårsafton - vill jag bara tala om att vi hade ett lugnt nyår med inga måsten. Lite bak och god mat till middag. Precis som vi ville ha det.

Och på gårdagens em blev jag lite rastlös av att inte göra nått speciellt 🤣


Men nu är första veckan igång och det är massor av planerat i kalendern redan till vecka 5 / 6.


Kommentera inlägget här: