nettanbergh.blogg.se

Första dagen avklarad

Kategori: Min vardag 2018

Igår tisdag var det tillbaka till vanliga rutiner igen efter semestern.
Kallt var det också och att ta på sig långbyxor för första gången på månader kändes jättekonstigt.

Var på jobbet före sju och dagen satte igång. Vad börjar man med ? 😊
Det var fler som hade kommit tillbaka från sina semestrar och föräldraledighet. Men vi är ju inte så många kvar i Stockholm längre utan dom flesta sitter i Malmö.

När min lunch började plockade jag ihop och åkte hem snabbt innan jag åkte och hämtade mamma. Vi skulle upp och hälsa på Enar på sjukhuset där han ligger svårt sjuk. Vi var ute i deras trädgård och plockade med blommor så han hade lite fint på sitt rum och kunde få njuta av dom sista utslagna blommorna.

På kvällen blev det stekt kyckling i sweet chilisås, ris och currysås. 

Och nu onsdag morgon i lite lätt duggregn sitter jag åter igen på altan och tar mig min vanilj latte.

Klockan sju ska jag bege mig mot Bromma flygplats och flyga till Malmö med 4 st andra från kontoret. Vi ska på konferens på Örenäs slott.

Ha en bra dag.
Kommentera inlägget här: