nettanbergh.blogg.se

Dagen blev lite annorlunda

Kategori: Min vardag 2018

Ja, den här dagen blev absolut inte som jag hade planerat.
Fredag brukar innebära att man kan planera, fixa, ta hand om "gammalt" som man inte har hunnit med osv....
Men så blev inte dagen för mig i alla fall.
 
Morgonen var lugn, telefonmöte kl 11,men tyvärr finns det konsulenter glömt bort det så helt plötsligt var det många samtal att ringa till efter samtal från "Happy boss" då det var bara jag som satt i telefonen idag. Lunch kunde man glömma då ! 
 
Efter lunch blev det en paniksak som skulle fixas och mitt i allt så ringer mamma och säger att enar har fått punktering på bilen. Så jag slängde mig i bilen och började åka. Ringde Christer som mötte upp mig och jag kunde åka hem igen.
 
När kl blev 15 stängde jag ner telefonen och mamma och jag åkte och handlade i viksjö !
När jag hjäpte mamma in med matkassarna så fick Christer och jag en flaska vin för hjälpen på dan av Enar
 
 
Christer och jag hade planerat att äta lite gott ikväll utan att laga middag själv - köpa nått gott. Och då kunde vi öppna ovan flaska. Men det blev det inte kan jag säga.
 
Jag fixade i köket och helt plötsligt ringde mamma igen och sa att dom hade läckage i köket. Ja, det var bara att åka iväg igen.Ha ha ! 
 
Christer fixade läckage och sen åkte vi hem igen.
Christer körde iväg Nathis till t-banan och klockan tickade iväg.
 
Vem var nu sugen på mat ? Inte vi !
 
Jag ställde mig i allt och gjorde en paj på äpple och päron !
 
 
Det blev vår middag ikväll !
 
Men det tar vi igen imorgon då jag ska ta fram en bit oxfile ur frysen !
 
Klockan är nu över 23 och jag ska sätta mig ner ett tag !
 
 
Kommentera inlägget här: