nettanbergh.blogg.se

Man börjar bli gammal

Kategori: Min vardag 2017

Jag har haft linser sen jag var 15 år.

Man inbillar sig att då ska man ju klara sig med det. Men icke ! 

För ca 1 år sedan så gick jag till optikern och undrade varför jag såg så "illa" / olika när jag kollade på dataskärmen mot när jag höll ett papper framför mig och skulle läsa. 

Ja, men du behöver ju terminal glasögon.
Äh, lägg av. Jag har ju linser. Ha ha ! 

Sagt och gjort - det var bara att beställa ! 

Så nu har man vant sig vid dessa glasögon som behövs vid lösning.

Och i morse glömde jag mina glasögon hemma ! Här suttit och kämpat mig fram hela dagen och undrade var jag lagt mina glasögon.

På bänken hemma i köket låg dom så snällt och väntade på mig.


Ska man behöva köpa sig ett senilsnöre också ?! Ha ha ! 

Kommentera inlägget här: