nettanbergh.blogg.se

Nytta, bak och efterrätt

Kategori: Min vardag 2017

Vaknade och tittade ut på det tråkiga vädret vi haft idag - molnigt och grått.

Har man lust att göra något då ?! 😊

Tog det lugnt på fm och sen var det dags att göra lite nytta. Christer gick ut och spolade av taket på altan med högtrykstvätten och klippte häcken på framsidan. 

Jag satte igång tvättmaskinen och gick sen upp och rengjorde hela badrummet på övervåningen, hängde in alla kläder i klädkammaren och passade på att städa där inne också.

Hittade en madrass vi sparat som varit till en barnsäng och jag gick ner och provade den i soffan på altan. Madrassen som ligger i soffan är nämligen så tunn och jag vill ha en tjockare så det är skönare att sitta där. Och den passade som en smäck! 

Eftersom tyget på madrassen i soffan är ett sånt där bra mot vatten ska jag nu införskaffa mig svårt tyg och sy till den tjocka madrassen och lägga under den som ligger där nu.


Så nu ska jag bara hitta nån bra madrass och fixa till fåtöljerna. Tror jag ska köpa en barnmadrass på ikea och dela på och göra detsamma med dom - lägga under dom som ligger där nu.

Måste bara sätta in en bild på mina majsplantor. Ställde ut krukan mitt på altan så det syns bättre. 


Inte för att jag är lång- 158 cm - men det högsta på plantan är högre än mig.🤣

Efter lite nytta måste man ju göra något som man tycker är kul så jag gick ut i köket och gjorde en wienerpekanlängd. Har aldrig gjort det förut men tyckte det både lät gott och såg gott ut.

Jag skar smördegen lite fel så där för ser den lite lustig ut i formen. 😜

Här också gjort en efterrätt som vi egentligen skulle ha igår, men vi åt så sent så ingen orkade. Men nu står dom i kylen och kan ätas när man vill.


Här gick det också åt hel...... med krämen som jag gjorde efter recept. Nu har jag provat att vispa grädde med vit smält choklad och det har skurit sig bägge gångerna så jag gjorde samma smet som jag hade i rulltårtan häromdagen för den vet jag var god.

Kommentera inlägget här: