nettanbergh.blogg.se

En lördagstur

Kategori: Min vardag 2017

Eftersom det regnade på en så kunde inte Christer gå ut och måla som han tänkt.

Kvavt och jag hade ingen lust med städning så vi åkte ut på lite ärenden 

Första anhalten blev dollarsore i bro.
Fick med oss två påsar hem med schampo, rengöringsmedel, tandkräm, lite ljus och lite smått och gott.

Nästa anhalt blev gubbdagis Bauhaus där Christer behövde mer färg.
Jag passade på att titta in dom hade några blommor som jag kunde byta ut i balkonglådorna utanför vardagsrumsfönstret. Men jag hittade inga.

Däremot köpte jag 3 kryssbollar.

Man kunde köpa 1 där 60 kr - eller om man ska vara noga 59,95 - eller 3 för 100 kr. Det är väl klart man köper 3! 


Men när man står i kassan och ser vad folk har köpt så blir man lite förvånad.
Varför köpa 2 för 120 kr när man kan få 3 för 100 ??? 😞

På hemvägen blev det en liten tur till affären också för lite inhandling till efterrätten ikväll med hallon.

Christer målar och jag har plockat in det vi handlat.

Kommentera inlägget här: