nettanbergh.blogg.se

Mys och lite hemmafix

Kategori: Min vardag 2016

Har haft en jätteskön eftermiddag.
Jag har gått omkring och småpysslat på undervåningen med blommor, ljus och annat småfix hemma.
Hundarna som nu för tiden får gå fritt i huset följer mig vart jag än går, men till slut går dom och lägger sig en stund, och ikväll har dom legat på olika ställen alla tre. Ha ha ! Annars brukar det bli en grupphög.
 
 
 
För 100 år sedan - ha ha - men vet egentligen inte när - så köpte jag en byggsats i Kista på en drake. Fråga mig inte varför. Den hittade jag för några veckor sedan och som jag nu håller på och sätter ihop. Det är lite mer pyssel än vad jag trodde då man ska följa ett schema med nr och bitarna måste passa perfekt. Och gör dom inte det så måste man slipa eller fila till dom så det tar längre tid än vad man tror.
Jag har kommit så här långt enligt nedan och den är redan 70 cm lång. Ha ha ! Jag kan ju inte bara låta den ligga.
 
 
 
Eftersom jag älskar att ha saker att göra hela tiden så väntar jag också på paket från typ Kina med pärltavlor.
Har beställt 3 st och 2 är snart i min brevlåda. Pärltavlor, drakbygge, målning.... undrar vad man har för bokstavskombination egentligen. Ha ha !
 
Snart blir det middagsfix - flankstek med tillbehör.
 
Tjingeling !
 
 
Kommentera inlägget här: