nettanbergh.blogg.se

Skön helg : uppdateringar

Kategori: Min vardag 2016

Har haft både en skön midsommar med god mat, trevlig sällskap och samtidigt en skön helg med både sol och lite sämre väder.
 
Mamma och Enar blev hämtade av Christer på tidiga em medans jag förberedde det sista jag kunde innan dom kom.
 
Jag fick en härlig bukett från deras trädgård som luktade så gott och en flaska vin.
 
 
Då jag varit dålig på att uppdatera i helgen sätter jag inte in alla bilder från vår middag utan bara det "viktigaste". Ha ha !
 
 
 
Hade sen en skön och avkopplande kväll i soffan framför tv'n.
 
På midsommardagen fick vi känna av en ordentlig värme och det var tom svårt att göra någonting då man blev väldigt varm. Nu skulle man verkligen ha haft poolen uppsatt så man kunde hoppa i och svalka sig.
 
Hundarna fick i alla fall några avsvalkande gånger under dan då jag fixade deras pool. Under stannade kvar ett bra tag som vanligt då han tycker att det är skönt.
 
 
Igår var det söndag och mycket sämre väder. Tog hand om lite allt möjligt inne istället.
 
Det var en väldigt snabb uppdatering om helgen, Ha ha !
 
Idag är det måndag och hundarna väckte mig kvart i 3. Jag gick ner och ryade till och la mig i soffan och vilade en stund. Men klockan kvart i fyra kunde jag inte ligga kvar längre. Jag gjorde mig iordning och fixade hundarna med mat och morgonpink och klockan 5 satt jag på altan och tog en kaffe i lugn och ro.
 
Kom till jobbet vid 7 som vanligt och satte igång och gick igenom mailen från torsdag - tom idag då det antagligen låg en hel del där. Och det gjorde det. Jag hade inte hunnit med allt i torsdags då jag var själv så det var bara att beta av. Christoffer fick sen ta hand om dom viktigaste mailen då jag var tvungen att skriva ut fotofronter till en butik som ska få en ny avdelning denna vecka. Lagret hann inte få med fotofronterna då printern stod stilla när dom skulle fixa dom. Det höll jag på med hela dan. Och jag har fortfarande 15 st kvar att skriva ut imorgon bitti.
 
 
Till lunch fick det bli ovan sallad som jag fixade till igår kväll. Det var riktigt mumsigt.
 
Gick hem kl 16 då jag tänkte sätta mig hemma och gå igenom bägge mailen i lugn och ro, men innan dess blev det en liten kvällspromenad.
 
 
Och sen fick jag ju post idag också. Ha ha ! Knäppa Nettan har varit i farten igen då det var rea :
 
 
Middag ikväll och lunch imorgon blev pasta carbonara. Christer och jag letade säkert en halvtimme efter spagettipaketet vi köpte häromdagen, men vi har tydligen lagt det någonstans väldigt osmart eller så glömde vi det i vagnen för vi vet att vi plockade ner det där. Ha ha ! Men vi hade skruvmakaroner hemma och det funkade det med.
 
Mailen är genomgådd så jag vet vad som måste göras imorgon !
 
Ha en underbar kväll.
Jag ska måla lite innan jag hoppar i säng !
 
 
 

KOMMENTARER:

  • ejmis säger:
    2016-06-28 | 09:22:11
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se

    Åh så mycket gott!!

    Svar: Ja, det blev en del,över som vi gottade på hela helgen !
    Jeanette "Nettan"

Kommentera inlägget här: