nettanbergh.blogg.se

Skriver om då

Kategori: Min vardag 2015

Satt för en stund sen och skrev ett inlägg här på bloggen.
Satte in bild och tryckte på publicera, men då blev jag nekad åtkomst. ??????
Backade tillbaka och då var mitt inlägg försvunnit, så nu börjar jag om från början.
 
Lördag och då ska man väl få ha sovmorgon ?!
Men inte då. Man vaknar tidigt ändå. Christer gick upp och stängde till dörren och jag försökte ligga kvar, men då var jag redan vaken så jag gick upp jag med.
 
Vi tog det lugnt på morgonen och tog hand om hundarna först innan vi satte oss och käkade vår frukost.
Jag stoppade ett oopsie bröd i rosten och la på en salamiskiva.
Då jag fick fixa till min sats igår innan den åkte in i ugnen så blev det lite stark ostsmak på mina då jag använde västerbottenost. Men jag ska kolla runt lite på nätet om jag hittar några andra recept på dom och jämföra.
Jag tror mina ägg var för stora då smeten blev för rinnig.
 
Har idag plockat med tvätt, bäddat rent i sängen och sen det absolut bästa - tagit ut alla julsaker i förrådet igen.
Nu är bordet tomt i matrummet och vi kan åka till företaget som ska få det stora uppdraget att göra bord och stolar vita.
 
 
 
Sen ska Christer få åka och köpa 1 eller 2 svarta skifferplattor som vi ska sätta tassar på innan dom hamnar på bordet. Där ska salt och peppar få stå tillsammans med några ljuslyktor och kanske en liten blomma eller nått. Vi får se, men så är planen i alla fall.
 
Eftermiddagen har inneburit fikabesök och småplockande hemma. Just nu sitter vi och kopplar av med ljus tända då det är svart ute. Nathis landar när som helst på Dubais flygplats och får vara där några timmar innan nästa flyg tar dom till Arlanda mitt på dan imorgon.
 
 
Kommentera inlägget här: