nettanbergh.blogg.se

Slappardag blev nyttighetsdag istället

Kategori: Min vardag 2015

Den där slappardagen vi pratade om igår har inte infallit och kommer nog inte att infalla förrän till kvällen då man sätter sig och kopplar av framför tv'n.
 
Christer och jag träffade mamma utanför Ikea och vi hittade allt som vi pratat om att titta på :
 
 
En lätt plastbehållare till spagetti då jag är trött på att ha det löst i skåpet, en större sil och nya bestick + köttknivar. Nathis fick med sig en stor plastbox att ha under sängen med lite saker och sen fick vi med oss två toaborstar också. Ha ha !
 
Mamma och jag åkte sen vidare till Rusta där jag behövde köpa lite saker, men när vi kom in satt en lapp vid dörren att dom inte tog emot kort då dom hade fel på kortläsarna. Men vem har kontanter på sig ?! Inte jag i alla fall. Mamma hade kontanter på sig så vi gick in och kollade. Men vad jag än skulle handla så hade dom inte det så jag fick bara med mig en flaska fläckborttagningsmedel.
 
Ica i Åkermyntan fick sig ett besök också och mamma skulle bara handla tidningarna och jag någonting till middag men jag kom ut med två tunga påsar och mamma en. Ha ha !
 
När jag kom hem tog jag hand om allt som inhandlats och Christer kom strax efter och hade handlat nån slags elektrisk såg och en stege som man kan använda till lite allt möjligt. Vet inte vad den kallas för.
 
Ikväll blir det söndagsstek till middag och den är nu klar efter att ha stått en timme på spisen.
 
 
Christer håller på och fixar med förrådsdörren och jag ska väl fortsätta med lite annat pyssel när man ändå är i farten.
 
Kommentera inlägget här: