nettanbergh.blogg.se

Alla hjärtans dag del 2 !

Kategori: Min vardag 2015

Efter att ha tagit det lite lungt på fm så åkte jag och hämtade mamma när klockan var kvart över 13 ungefär.
Vi satte oss på t-banan i Vällingby och åkte in mot stan för att möta upp Michis, Jonas, Leon och Colin,
 
Jonas stod och handlade en massa gott i Hötorgshallen och Michis visste ingenting - inte vi heller.
Bara att dom skulle gå på bio och sen ta in på hotell. Ha ha !
 
Vi gick runt lite för att hitta ett ställe att fika på och kunna ta in vagnen och hittade till slut ett ställe.
 
 
 
 
Blev faktiskt lite besviken då jag köpte en "Caramel latte" och jag trodde den skulle va jättesöt, men den smakade inte så mycket.
 
Michis och Jonas sprang iväg till biografen Saga och mamma, jag och Leon tog vagnen och började gå runt lite i stan. Hade det varit varmt ute så hade det varit mysigt och vi hade kunnat sätta oss någonstans och bara tagit det lugnt, men nu var det kyligt och vi gick in och ut genom butikerna för att inte frysa. Tur att det finns några gallerier i stan !
 
Colin ville inte ligga i vagnen så jag gick och bar på honom så han kunde hålla koll överallt och sen gick vi in och satte oss på Mc Donalds en stund för att bara sitta en stund. Man är ju inte van vid att bära runt på småbarn längre. Ha ha ! Men vi ville ju att barnen skulle va glada.
 
Där mötte vi också upp Nathis och Nassim som kommit in till stan och jag fick lite hjälp med att hålla Colin en stund för att avlasta ryggen. Inte för att han är tung på något sätt, men när man inte är van så går man ju och spänner sig dum som man är.
 
 
 
Vi fortsatte sen ner till Sturegallerian och gick runt där för där är man ju inte varje dag precis.
 
 
 
Förlåt mamma att det blev ett kort med konstig min, men tog bara ett.
 
Vid 17.17 stod vi på Sagas biograf och vakten sa till oss att vi måste gå ut utanför dörren då det kommer att strömma 600 pers när som helst. Vi ställde oss bakom dörrarna och väntade på Michis och Jonas.
 
Michis och Jonas kom ut och tog Colin och jag, mamma och Leon tog t-banan till Vällingby och tog bilen hem,
 
Sen var det bara att fixa middag när vi kom hem - entrecote, pommes och grönsaker som vi åt samtidigt som vi tittade på Melodifestivalen. Leon tyckte det var jättekul, men lite besviken på att inte Eric Saade inte var med denna gång också. Ha ha ! Men vi förklarade hur allt gick till och då blev han glad då han visste att han skulle få se honom en gång till !
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Camilla säger:
    2015-02-14 | 22:57:27

    Mysigt.... Snart kommer mitt barnbarn hem från Bulgarien där hon varit i snart tre veckor... Då blir det MYS på hög nivå....


    Kramar Camilla

  • Mickis säger:
    2015-02-14 | 23:48:35
    Bloggadress: http://meramickis.blogspot.se

    villen mysig alla hjärtansdag med barn barnbarn o mamma ❤️
    Vilken tur att Saade får komma tbx o sjunga för leons skull ;-)

    Ha en fin kväll!
    Kram

  • Berit säger:
    2015-02-15 | 12:36:44

    Vilken min du fick på mej, ha, ha. Leon ser ju inte heller så glad ut fast han var det hela em. Kram

  • susan säger:
    2015-02-16 | 17:52:35
    Bloggadress: http://susan.itelit.com

    Ohhh...vilken underbart mysig dag ni hade=)

    Kramar

Kommentera inlägget här: