nettanbergh.blogg.se

Ett mycket öppethjärtat inlägg !

Kategori: Operation - Gastric Sleeve

Nu tänker jag berätta någonting som jag egentligen inte hade tänkt att skriva om här på bloggen.
Men varför ska jag inte ?! Jag berättar ju om mina dagar här och det här innefattar min framtid och vad som kommer att hända om ett tag.
 
Det kommer säkert både positiva och negativa kommentarer, men det är helt ok. Alla har rätt att tycka vad man vill !
 
Efter att ha pratat med familj och några arbetskamrater och till slut en nära vän som tyckte det var jättespännande och ville veta allt om min "resa" har jag bestämt mig för att berätta helt öppenhjärtat. Ni som inte vill höra om denna resa eller tycker att jag valt helt fel kan välja att inte följa den, men annars är ni så hjärtligt välkomna att följa den.
Det kommer att bli både positiva och negativa tankar och upplevelser.
 
Efter att i flera år gått på olika dieter, fått medicin av läkare, försökt själv på många sätt så ska jag operera mig.

Jag har varit på infomöte innan sommaren och i fredags när jag var ledig träffade jag en läkare på S:t Görans sjukhus om planering och gick igenom blodprov och annat.
 
Jag har mycket stöd ifrån familj och vänner och min mamma gjorde en operation för snart 5 år sedan - gastric bypass. Jag kommer att göra en gastric sleeve som i jämförelse i stora drag är en lättare operation mot en gastric bypass.
 
Så denna vecka kommer jag att äta "normalt" och from nästa vecka kommer jag att "äta" Nutrilett i 2 veckor innan operation den 21 september. Detta för att visa att man kan gå ner i vikt själv men också för att levern ska bli mindre som behövs vid en operation.
 
Så nu vet ni läget och vad jag kommer att berätta framåt nu.
 
Jag fick en fråga direkt när jag berättade och det var ifall jag ska sluta att laga en massa god mat och sluta att baka. NÄÄÄÄÄÄ, det kommer jag inte. Jag älskar att laga mat och baka. Och min familj behöver inte bli drabbad för att jag kommer att äta annorlunda ett tag framåt nu. Om inte annat får vi hjälpas åt mera nu och speciellt efter operationen då jag kommer hem.
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Annagretaa säger:
    2015-08-31 | 21:06:59

    Toppen Nettan! Du är verkligen strong som ska göra denna operation och även att du går ut med det i din blogg. Önskar dig all lycka till! Stor kram

    Svar: Tack Annagreta ! Kram tillbaka !
    Jeanette "Nettan"

  • Camilla säger:
    2015-08-31 | 21:57:12

    Kram å lycka till...

    PS! Skulle "behöva" det jag med men tror inte att jag klarar av det varken psykiskt eller fysiskt...

    GO GIRL <3

    Svar: Det har tagit mig några år att komma dit både fysiskt och psykiskt. kram
    Jeanette "Nettan"

  • Pernilla Johansson säger:
    2015-08-31 | 23:15:12
    Bloggadress: http://tjockatantens.blogg.se/

    Ja det blir verkligen en resa för dig, en spännande resa. Jag gjorde en Gastric Bypass för 6 månader sedan och ångrar mig inte. Har gått ner 47 kg nu och har en hel del kvar för jag var väldigt stor.
    Lycka till med flytet nu och det kommer gå bra :)

    Svar: Tack ! Ja, det ska bli en rolig resa hoppas jag. Grattis till dig ! ☺
    Jeanette "Nettan"

  • ejmis säger:
    2015-09-01 | 15:14:41
    Bloggadress: http://ejmis.blogg.se

    Jag känner flera som gjort en GBP. Lycka till! =)

  • Carita Servin-Honkasalo säger:
    2015-09-02 | 08:29:31

    Lycka till på den nya färden och hoppas allt går väl och snabbt, du blir en helt ny människa säkert:) Kram!

    Svar: tack så jättemycket ! ☺
    Jeanette "Nettan"

  • mickis säger:
    2015-09-02 | 12:14:13
    Bloggadress: http://meramickis.blogspot.se

    En väninna till mig har gjort denna operation i sthlm flr 2 pr sedan o hon mår så otroligt bra efter :-)
    hon har gått ner jättemycket i vikt och det har gjort gott. Hon är mycket gladare och orkar mycket mer :-)
    Vissa problem får man räkna med och det är en stor omställning. Hon tyckte detta jobbigt I början men ganska snabbt blev det ett helt nytt väldigt bra liv för henne :-)

    Lycka Till
    Kram

  • Anonym säger:
    2016-10-03 | 22:06:31

    Hej. Hur mycket har du gått ner fram till idag?

    Svar: Hej, Jag har gått ner 28 kg och ska gå ner mina sista önskade kg !
    Jeanette "Nettan"

Kommentera inlägget här: