nettanbergh.blogg.se

Potatisbakelse

Kategori: Mat - potatis

Efter att ha läst lite olika recept på potatis så slog jag ihop några och gjorde dessa potatisbakelser.
Dom blev jättegoda, men jag kunde ha kryddat mer. Men det är en smaksak !
 
 
8 st puckar
 
ca 1 kg skalad potatis
200 g riven ost - cheddar, västerbotten eller dyligt efter smak
3 äggulor
2 dl grädde
finhackad dill
salt, peppar och andra kryddor efter smak
 
 
 
Sätt ugnen på  150 grader.
 
Riv potatis på den fina sidan på rivjärnet.
Pressa ut all vätska ur potatisen med händerna och lägg i en bunke.
 
Rör ner den rivna osten, äggulorna, grädden, dillen och kryddor.
 
Lägg smeten i 8 stycken stora muffinsformar. Jag satte mina muffinsformar i en muffinsplåt.
 
Grädda mitt i ugnen i ca 60 minuter.
 
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: