nettanbergh.blogg.se

25 timmar kvar

Kategori: Min vardag 2014

Snart är det nytt år och nya utmaningar !
Jag har några utmaningar framför mig, både ett jäklar anamma och ett nytt jobb !
På onsdag nästa vecka kommer jag att börja på backoffice på Candyking. 
Jag har varit uppe några gånger på kontoret och fått lite introduktion och upplärning.
Det är mycket att lära sig, men jag har lite i bagaget då jag varit ute och plockat ett tag - lättare att förstå vad konsulenterna behöver hjälp med. Men superkul kommer det att bli.
 
Idag började jag med att plocka Ica i Åkermyntan och när jag plockat klart och skulle ut på lastkajen så halkade min bur till och rasade ner nästan 2 meter ner i backen och snön. När jag gick ner för trappen för att komma ner höll en bur till på att rasa ner och killen som stod på lastkajen fick precis tag i den innan den också rasade ner.
Tur att det finns härliga människor som hjälper till då hela backen var full med kartonger, burkar, spill mm som skulle kastas, men också några kartonger och burkar som jag inte fick upp i sektionerna. Lite blöta och några gick sönder men det tog lite längre tid på butiken än vad som var planerat.
 
Åkte sen upp till kontoret och fick lära mig lite mer av mina nya arbetsuppgifter.
 
Kl 3 åkte jag vidare till Vällingby och drog fram min nya pall på 600 kg som kommit och gick igenom.
Butiken har kampanj tom imorgon så det var rätt mycket folk som gick fram och tillbaka och plockade godis.
 
Väl hemma igen satte jag igång bakmaskinen för att göra kärleksmums.
Nathis och Nassim ska på stor nyårsfest med Nassims släkt imorgon och alla ska ha med sig någonting.
Så det blir kärleksmums och godis !
 
Imorgon blir det upp tidigt och åka iväg på några butiker. Tror att det kommer vara ganska lungt på butikerna då dom flesta har handlat inför nyår idag. Imorgon blir det nog mer kompletterings-shopping för folk. Såsom för mig. Ha ha !
 
Christer och jag kommer att vara hemma och äta lite gott och dricka champagne kl 00.
Jag har i alla fall turen att inte ha hundar som blir rädda eller oroliga för fyrverkerierna. Och vi har inte köpt några heller !!!
 
I all uppståndelse med glädje för nytt jobb, nyår imorgon så kommer jag på fredag att ringa till veterinären och fråga vilken tid vi kan komma in på dan. Har också pratat med dom idag och vi har beslutat oss för att ta bort Grynet som nu är 18,5 år. Hon har haft ett långt liv och mått bra så hon ska också få avsluta sitt liv utan lidande. Nathis vill inte veta någonting om hur / var / varför då hon har funnits i hela hennes liv. Grynet fanns vid hennes sida redan när Nathis föddes och hon har legat brevid henne när hon var baby i spjälsängen.
 
Snart är det dags att plocka ihop sig och hamna i sängen !
 
Hoppas ni alla får en härlig / rolig / trevlig nyårsafton !
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Camilla säger:
    2014-12-30 | 23:23:47

    Hoppas Du bjuder på lite lakritsgodis ;-)

  • Mickis säger:
    2014-12-31 | 09:28:18
    Bloggadress: http://meramickis.blohspot.se

    önskar dig en fin nyårsafton
    Lycka till med nya jobber!

    ET trist men ett bra beslut att låta gammalkatta somna in ❤️

    Gott nytt år!
    Kram ❤️

Kommentera inlägget här: